Gå til innhold

Fetaost er greit???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer...

Det er jo bare melk og melkesyrekultur..??????

på noen Apertinapakker står det pasteurisert og andre ikke, selvom det er samme type, og det er veldig forvirrende... Hmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fetaost skal være greit å spise det, men man må være sikker på at melken er pasteurisert...

Jeg har spist av den typen som er i grønne pakker, den er pasteurisert, iallefall sist jeg sjekket;-)

Skrevet

Hva med de som er i olje? Sånn snack-Feta?

Fikk servert det i helgen og det stod på glasset at den var pasteurisert, og idag når jeg kjøpte lik, stod det ingenting. Men det er jo laget av melk og melkesyrekultur eller noe, og det er vel pasteuriserte produkter??

Skrevet

Fetaostene fra ARLA er alle pasteutiserte.

Så du kan trygt spise fetaost fra denne produsenten

Skrevet

Min eksmann vokste opp på gård og er odelsgutt der. De hatte en del kuer for å si det mildt. Både svigermor og døtre som var på besøk og meg for den del, drakk melk rett fra tanken. Den er jo ikke pasturisert eller homogenisert. Hva er problemet med å drikke slik melk?

Skrevet

Apetina fetaost er ok å spise. :)

Skrevet

Problemet er at melk som ikke er pasturisert inne holder mer bakterier en melk som er pasturisert.

Råmelk kommer jo rett fra juret til kua, og har dermed ikke blitt etterbehandlet.

Skrevet

hva er problemet med de bakteriene? Svigermor har født 5 unger uten problemer. Hun har alltid drukket den melka. Svigerinnene mine og jeg som gikk gravide drakk også den melka. Har ikke vært noe problem... lurer bare på hva som kan skje :)

Skrevet

Er ikke noen ekspert innen dette området, men ut fra det jeg har lest så kan fostret reagere på noen av disse bakteriene.

Slik jeg har skjønt det er det vel noe man blir advart mot å drikke for sikkerhetskyld.

Man vet jo aldrig hva som kan skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...