ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 hvor mye betaler dere for full plass? Har jeg forstått det rett at kontantstøtten er på ca 3300kr dersom man ikke har barnet i kommunal eller privat bhg med driftstilskudd? Er det da den summen jeg får hvis jeg velger dagmamma?
Chevy mamman til Brage Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Ja det er den summen du får. Jeg betalte dagmamma 25 kroner timen og det ble fra 3000 - 5000 pr mnd. avhengig av hvor mye han måtte være der.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 vi betaler 3400 kr for full plass. Får 3303 kr i kontantstøtte, så vi betaler 97 kr fra egne lomme.....
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2007 Ok! Jeg skal betale fastpris på 6000kr tror jeg inkl mat (bor i Oslo). Lurer på om det er en grei pris liksom?
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2007 Ehhh, heldiggriser!!!!Er det svart eller en i familien da??Jeg vil ha hvit dagmamma og da må man opp i pris pga skatten liksom.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 oi.... nesten dobbelt av det vi betaler det... og vi bor en time fra oslo.. men mener jeg har snakket med flere med dagmammaer i oslo og det er mye dyrere der.....
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Hvit dagmamma som har flere barn så poden har noen å leke med. Prisen er forresten inkl mat. Merner jeg lest at dagmammar betaler en lavere skatte porsent en resten av folket..... så det burde ikke bli så mye dyrere da....
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 ZigZag: Skal du betale 6000 svart i måneden? Det var svindyrt! Jeg bor selv i Oslo og det er ikke vanlig å betale såå mye.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2007 Ja, alt er dyrere her desverre:-( Men jeg ønsker veldig en dagmamma og hvis jeg må betale såpass så får jeg bare gjøre det.....Men syns det er flott å høre at dere betaler så lite da:-)
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2007 Nei, skal betale 6000kr hvitt inkl mat! Hva er det vanlig å betale da?
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Ok hvis det er hvitt så var det litt bedre..Men synes fortsatt det var dyrt..Mener det er vanlig med 5000 hvitt..ikke noe mere Har du bare spurt en dagmamma? Tror jeg ville undersøkt litt mere..
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2007 Er så vanskelig å få tak i dagmammaer vet du, mamma 25. Hvor skal jeg få tak i dagmammaer til 5000kr da evt en svart dagmamma?
Fire småtroll Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Vi har hvit dagmamma, betaler 3800,- for full plass uten mat, men med frukt.. Vi bor i en litt mindre by en Oslo da. Skatten utgjør ikke så mye på dagmammaprisen, de kan nemlig trekke fra slitasje på eget hus, rengjøring, kjøp av matriell og leker osv. Da blir det ikke så mye skatt igjen å betale for dem.. Men det lønner seg for oss å ha hvit dagmamma, da kan jo vi trekke den avgiften av på skatten.
Tia med 2 ♀ Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 6000kr høres mye ut men spørs hvordan man tenker på det da. Et barn i barnehage 2500kr (vel koster det i den jeg jobber i ihvertfall.) Hos dagmamma 6000kr minus kontantstøtta på 3300kr er 2700kr fra egen lomme. så da er det ikke store forskjellen fra hva du betaler for barnehage da. Jeg tenkte først herregud 6000kr når jeg leste det men når jeg tenkte meg om hørtes det ikke så ille ut alikevel. Og barnepass må man jo ha.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 30. juli 2007 Ja, det er sant! Man får skattefritak for å ha dagmamma også. Jeg regnet også sånn som du, Tia. Da blir det ca 2700kr og da er det med all mat også. Oslo barnevaktformidling tar 5500kr mnd med et måltid inkludert pr dag.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Jeg er dagmamma & tar følgende: 4500 (hvitt) pr mnd er da ink brødmat,varmmat,drikke & frukt Bleier betaler foreldrene
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2007 Bor du i Oslo, Camilla&Celine?
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Ja uff jeg vet det dessverre. Har du sjekket www.finn.no www.barnepasseren.no www.barnevaktformidling.no ?
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #19 Skrevet 30. juli 2007 Nei - desverre det gjør jeg ikke Bor i Røyken i Buskerud jeg ....
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 30. juli 2007 Da kan jeg ikke gå ut i fra din pris heller siden alt er dyrere her inne i Oslo. Kunne ønske prisene ikke var sååå sinnsykt mye dyrere altså!
jente og gutt Skrevet 30. juli 2007 #21 Skrevet 30. juli 2007 Vi betaler 200 kr dagen, hvitt. Med mat, har med bleier selv. Hun var svart før, men tok samme pris.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #22 Skrevet 30. juli 2007 Da ender dere på ca 4000kr da. Ikke verst det:-)Kjempe glad for at dere svarer, jenter!!!! Men hvordan i huleste skal jeg finne ei som ikke tar så mye da?????Ikke enkelt dette her!
imsdal med julesmak Skrevet 30. juli 2007 #23 Skrevet 30. juli 2007 Altså jeg tror faktisk at 6000 kr er helt vanlig pris for dagmamma i pressområdene (Oslo, Rogaland og Bergen) Jeg ville betalt det hvis du har klart å finne en seriøs, pålitlig og hvit dagmamma. Det finnes utrolig mange useriøse ute på markedet. Dagmammamarkedet er som alle andre private bedrifter, prisen stiger når etterspørselen er stor!
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 30. juli 2007 Ja, det er nettopp det, Kutre. Det viktigste er at jenta mi har det bra der hun er. Men hvordan luke ut de useriøse? Får sjekke ut referanser og sånt. Virker som om prisene varierer mye. Greit å høre med dere siden mange av dere sitter med personlige erfaringer.
imsdal med julesmak Skrevet 30. juli 2007 #25 Skrevet 30. juli 2007 Det er nesten umulig å luke ut useriøse men ville ihvertfall sjekket referansene grundig! ) Var ganske aktiv selv i dagmamma debatten her i vår og høst og å betale 5-6000 kr for dagmamma er ikke uvanlig her vi bor i pressområdene uten full barnehagedekning, det er en del av prisen man må betale for å bo så sentralt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå