Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Er det flere som er redd for at 'noe' skal skje under fødselen? F.eks. at barnet dør? Jeg er 37 uker på vei, og dette plager meg mye. Sannsynligheten er jo ikke stor, men jeg tenker mye på det. Vi gleder jo oss så masse til vårt første barn og tanken på å ikke få med noe barn hjem fra sykehuset er helt forferdelig.... Er jeg bare hysterisk?
Fabelaktiv Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Uff - ikke no morsomt med sånne tanker.. prøv heller å tenk på alt dere gleder dere til du.. det blir jo for ille å ta sorger på forskudd.. iallefall når sannsynligheten er mindre en usynlig for at det skal slå til gled deg heller du
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Det er heilt normalt. Eg vil ikkje setja opp senga til babyen før vi er komne heim, av den grunn at eg er redd for at ting skal skje feil. Hadde same tankar med nummer 1, og slit med det same no òg. Vil tru det er skrekken for dei fleste ventande. Statistikken seier at det er svært få som opplever det, heldigvis. Men forferdeleg for dei det gjeld. Vi får berre håpa og tru at vi slepp det.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 jeg har det også sånn, og ble litt beroliget da min lege sa noen trøstende ord til meg.. Når man er på fødestuen er barnet under stadig overvåkning. Det er det tryggeste stedet å være på. Og man har personell som hele tiden ser til at barnet har det bra. Og har barnet det ikke bra, så vil det bli gjort tiltak for å endre på det. Du kan ikke være på en tryggere plass enn på et sykehus der det finnes leger og jordmødre. Tankene er der, og de er vanskelige å ha. Og mange har de også. Normalt at man er redd, det er morsinstinktet som slår til vettu.. men, du er i de beste hender på sykehuset, og de passer på at babyen din kommer ut i live
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå