Gå til innhold

Nye barn - på begge sider!! Erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med fødsler tett på hverandre i begge familiene? Har et stebarn som nå skal bli storesøster - for første gang. Biomor skal ha barn. Nå har jeg oppdaget at jeg også er gravid. Tenker mye på stebarnet, det blir mye for henne på en gang. Vil hun synes det er tøft å være "nomaden" mellom de to familiene? Og jeg tenker også en del på om hun kommer til å skjønne at dette også blir hennes søsken, selv om jeg ikke er mor. Og vil hun bli like glad i dette søskenet - som det første på morssiden? Irrasjonell bekymring, men likefullt er den der. Hilsen bekymret stemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss var det stemor som fikk baby først. Jeg skal ha min et år senere. Storesøster er mektig stolt over lillesøster (og jeg er blitt "tante"). Kan ikke se problemer med denne situasjonen overhodet, kun muligheter. To jevngamle barn som nesten er i familie, kanskje de til og med blir venner med tiden. Jeg håper ihvertfall våre barn blir det, spesielt hvis de er av samme kjønn.

Vi kaller oss forresten storfamilie, så jeg ville ikke sagt at jenta i er en nomade mellom to familier, kun at hun er en del av familien vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...