Hiv o'hoi Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Lillegutt har fått et kraftig utslett i rumpa.. Var på tur med en venninne i går og vi hadde piknik med lillegutt.. han klarte selvfølgelig å bæsje 2 ganger på de 3 timene, og jeg brukte da våtservietter til å vaske han med.. Jeg brukte litt våtservietter på han når han var helt nyfødt, ingen fortalte meg at det gjorde noe.. men nå bruker jeg de kun på tur, om vann ikke er tilgjengelig. greia er at jeg også brukte pampers bleier på han i går.pleier å bruke libero,men jeg fant noen pampers bleier som holder tett på han. har også brukt noen få pampers bleier på han før. så spørsmålet er, ble han sår av våtserviettene, eller bleiene? Har jo brukt begge deler på han før, og han har aldri vært rød engang.. skulle gjerne ha fortsatt med de pampers bleiene, siden jeg fant en modell som sitter godt.
Mikaelle7 Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Vet at det ikke er det du spør om, men anbefaler Inotyol salve (kjøpes på apoteket) på den såre stumpen. Funker som bare det her i gården
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Er vel ikke så godt å si for oss utenforstående... Kan nok være begge deler. Må nesten bare prøve deg frem.
fru tekopp Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Vi brukte bare pampers på jenta vår. Hun ble sår av Libero. (Tror jeg i hvertfall) Men de små reagerer jo på forskjellige ting. Men dersom du vil unngå å bruke våtservietter på tur i fremtiden, vil jeg anbefale å bruke Mesoft, usterile kompresser. Myke "kluter" på 10 X10 cm. Det får du kjøpt på apoteket. Pakke à veldig mange til ca. kr. 25,-. Fukt dem i vann og ha evt. litt olje på. Jeg brukte vanlig olivenolje. Legg dem i en oppbrukt pakke med våtservietter eller bare i en vanlig brødpose. Enkelt, lettvint og garantert parfymefritt! Håper du finner ut av det! Og at gutten din blir bedre. Kan jo ha vært "bare" sur bæsj?
Hiv o'hoi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2007 jeg bruker mesoft hjemme har aldri tenkt på at jeg kunne fukte dem og ta de med på tur. takk for tips kanskje bare sur bæsj ja, men han har aldri vært sår før i det hele tatt, jeg vil tippe på at det var våtserviettene.. libero blir han i hvertfall ikke sår av.
fru tekopp Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Du får bruke Libero til han blir bra igjen, da. Så kan du kanskje prøve litt forsiktig med Pampers etterhvert. Det er litt ekkelt å "prøve og feile" med barna, men av og til må man jo finne ut hva som er best. God bedring til lillegutt, igjen!
Hiv o'hoi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2007 ja, det var derfor jeg spurte, fordi jeg ikke vil prøve å feile.. men må vel bare.. takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå