moimoi Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Jeg skal dit om to uker,Arguineguin, og leser nå at det herjer en ekstrem skogbrann der og dit jeg skal er truet av brannen, ææææsj, nå ble jeg nervøs har gledet meg veldig til den turen altså... Håper de får kontroll på brannen snart altså! slik at hotellet våres ikke får røykskader og stenger... snufse..... Noen beroende ord?
moimoi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2007 Det er sant, men jeg er litt ego og tenker mest på min egen ferietur hehe, neida. Uansett, håper de får den under kontroll snart
jordbærsjokolade Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Men du, det er jo ikke så mye skog i Arguineguin da:) har bodd der selv og er ikke så mange trær akkurat der altså, tror ferien din er trygg jeg!
moimoi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2007 Nei, jeg veit, er det jeg tenkte på også og beroliger meg med at hotellet ligger nede ved sjøen, hehe... Men tenkte mest på røykskader og slik egentlig, men tror mediene blåser opp saken litt i grunn, skriver at flere byer kan gå tapt og slik, men man vet jo aldri da.
moimoi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2007 dytter opp her, situasjonen blir vist bare værre og værre der nede, feriehus til nordmenn har brent ned til grunnen, huff....
Mamma'n til Thias Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 jeg reiser igrunn allerede på onsdag.... men regener med at jeg hadde hørt fra reiseselskapet om det ikke ble noe av turen.. Noen som kan sende meg noen linker på dette her? Hørte om det først i dag...
Mamma'n til Thias Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Leste på vg nå - at det ikke er fare for at brannen skal spre seg til det området jeg skal iallefall. Og at Ving ikke har planer om å evakuere noen. Jeg SKAL ha ferie!!!
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Skal vel ikke til blue star sinco plaza vel? =) der er det fint der! mamma og de skal der i oktober og jeg er såååå misunnelig!
Mamma'n til Thias Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Nix, skal på Sunving's hotel i Arguineguin. En liten uke, men det skal bli fint for det. Jeg satser på å dra en tur til i vinter, med babyen. Litt rimeligere enn den vi skal på nå men med den "sommeren" vi har hatt skal det bli godt å komme til varmen.
moimoi Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. juli 2007 canariposten.no har endel om det, turister som bor lengre unna enn arguineguin blir jo påvirket av det da, faller ned aske og store barkebiter overalt ifølge vgnett. jeg skal faktisk bo på et hotell like ved sunving jeg.
Mamma'n til Thias Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Jeg snakket med Ving på telefonen, og de sa at Arguineguin ikke var i faresonen. Og Taurodalen er nærmere Mogan enn Arg. Så jeg tror mye er hysteri fra enkelte turister, slik det ofte er ved slike situasjoner. Jeg har blitt evakuert pga skogbrann før, og det var med veeeldig god margin. Så jeg stoler på de som er der nede, og turismen er så viktig at de ikke utsetter oss for noe unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå