Bebis120408+150511 Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 I slutten av uka skal jeg til Liseberg..jeg har også IKM i slutten av uka/til helga..skal reise med venner og de vil jo mistenke meg hvis JEG ikke kjører berg- og dalbaner + + . Får jeg positiv test tar jeg selvfølgelig ikke noe i Lisberg som kan være skadelig for spira,men hva om det slår ut senere??Og det er jo litt ille at jeg ikke skal kjøre noenting hvis jeg ikke er gravid.. har tross alt GLEDA meg til dette LENGE..Noen synspunkter?
Vi fikk en Jente! Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Når du kommer til Liseberg vi du oppdage det at på samtlige atraksjoner står det et skilt om at gravide ikke bør kjøre atraksjonen. Der er også andre advarsler som ved hjertesykdommer ol. Men det er vel noen rolige ting du kan ta, men berg-og-dal baner og andre ting som går fort, rister og annet gøy står det nok et advarsel skilt for gravide på. Jeg hadde ikke tatt sjansen, er tross alt en grunn til at disse skiltene er satt opp.
Maggimor 2.pp Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Prøver desperat her å finne en artikkel jeg leste da jeg hadde IKM og var på Liseberg... Det var en jm som svarte og hun sa at det ikke var farlig å kjøre, men at det kunne være ubehagelig... Har du ikke fått positiv test så ville jeg kost meg masse og kjørt! Og advarslene tror jeg strengt tatt gjelder når magen er noe større enn en ert... Jeg hadde kjørt med god samvittighet i allefall!
Mini m/4 Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 det er ikke fare og kjøre karuseller i svangerskapet, men det kan føre med seg ubehag! Jeg var på bonbon land i dk i ferien, var sammen med noen som ikke skulle få greie på positive tester enda, så jeg kjørte noen med mine eldre barn og droppet noen. Legen jeg snakket med før turen sa at hun aldri hadde hørt at det var farlig og kjøre karuseller når man var gravid, men at magen kunne føre til sikkerhets problemer når man blei større ;-)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 For å si det sånn, så er det vel såpass tidlig at du ikke trenger å bry deg om det. Selv var jeg på tivoli og slo ut håret skikkelig. Var gravid, men visste det ikke enda. Ingen skade skjedd. Tror man må slutte å være så hysteriske....Nå er jeg i uke 15 er det vel og har slutta med karuseller.
Anne-B. Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Svigerinna mi kjørte karuseller da hun var 3 mnd på vei, og det gikk bare godt! Hun hadde rett og slett glemt dette med at gravide advares mot det, og vi så det først etterpå. Har aldri lest noe om hvorfor man ikke skal det, men har alltid regna med at det er fordi magen rett og slett er i veien, og at man ikke er like smidig som ellers. Om noe skulle skje, så sitter man der med et vondt bekken og kommer seg ikke opp / ut på egen hånd. Tror ikke du har noe å frykte, men gjør som du selv føler er best, evt ta en telefon til legen eller noe sånt. Å lytte til medisinske råd fra ukjente på et forum anser jeg som litt risky.
♥Tullerusk♥ Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 For det første så sitter den lille reka så langt inn i magen at det skal en del til før det blir ristet ut pga karuseller... Men ville nok vært forsiktig med enkelte karuseller. Var selv i uke 4 når vi dro til Danmark og kjørte masse karuseller...En av de presset veldig på magen min. men alt gikk bra... Sånn som balder vil jeg tro går helt fint å kjøre. Samme er kolorado, tømmerstokken og liseberg banen...=o) Jeg ville nok ha kjørt disse nå og jeg...=o) Ser nå at du har mistet og da er det også lurt å tenke på å være litt forsiktig. Men du må gjøre det du føler er lurt og bra for deg. En ting er å kanskje å fortelle det til vennene deres. De er sikkert forstår sikker begymringene dine...=o) Lykke til da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå