Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Har det noe å si om det blir 9 uker etter i stedet for 6? Jeg ringte og bestilte hos min gynekolog, og de hadde ikke ledig før. De mente det ikke har noe å si om jeg kommer 9 uker etter fødsel i stedet for 6 - noen som vet? Hva gjør de egentlig på den kontrollen? Og er det kanskje sånn at det heter 6 ukers kontroll fordi det må være MINST 6 uker etter fødsel? Usikker jeg nå, på om jeg heller skal avbestille og forsøke få time et annet sted...bare så greit å gå til han jeg kjenner liksom...
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Tror ikke det gjør noe ... da hadde i allefall de sagt ifra hvis du da burde fått time et annet sted siden de ikke har ledig time før. På 6 ukerskontrollen her var de gu & prat om fødselen & prevansjon
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Har ingenting å si. Tror det er bare sagt at det skal gå minst 6 uker for da er de fleste ferdig med blødningene etter fødselen. Og man har kommet litt inn i amming og stell og har rukket å trekke pusten og tenke litt etter fødselen. Jeg var til min faste jordmor på kontroll. Jeg tok ikke GU for det var ikke nødvendig. Jeg hadde en helt grei fødsel og hadde ikke de store plagene etterpå. Så du bestemmer selv om du vil undersøkes. Så pratet vi litt om fødselsopplevelsen, barsel, amming og slike ting.
askeladda Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 jeg fikk beskjed om å bestille time hos fastlegen til 6-ukers kontrollen, og gjorde det. Hos han ble det bare prat og noen blodprøver, og han sa det var mer hensiktsmessig med gu etter 12 uker fordi det kunne ta såpass lang tid før livmoren har trukket seg ordentlig sammen. Så da blir det time hos gynekolog om noen uker for min del, så jeg tror nok det går helt greit å gjøre det i uke 9.
lille je Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg fødte tidlig i november og hadde 6ukers sent i januar:). Måtte på sykehuset pga mye sying.
olla Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Jeg var også på 6 ukerskontroll, og han ville ikke ta GU pga at det var litt tidlig. Så det er jo greit å ta det etter 9 uker, gjør overhodet ingenting!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå