Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Så på apoteket at det ikke var så mye man burde bruke når man er gravid. Var en mann på apoteket så jeg kom meg fort ut igjen he he!
Niem og Patrick Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Jeg fikk Canesten fra legen, det selges på apoteket. Både i engangsbehandling og 6-dagers behandling. Jeg fikk begge to, da forsvant det helt
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Tror du kan finne info om dette på nettdoktoren.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Menn som jobber som apotek teknikkere, biter ikke.. men canesten kan vel brukes?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Kroppen din er full av kvinnelige kjønnshormoner når du er gravid. De store østrogenmengdene resulterer blant annet i at kroppens pH-balanse kan forstyrres. Dette fører igjen til økt risiko for å få underlivssopp. Faktisk er det 30% større risiko for at du får en soppinfeksjon under graviditeten. Men la nå ikke disse fakta forstyrre de lykkelige omstendighetene. En soppinfeksjon er ikke farlig for verken deg eller babyen. Men det er derimot en ubehagelig og irriterende tilstand. Du vil oppleve underlivssoppen som en hvit, luktfri utflod, samtidig som du får kløe og irritasjon i og omkring skjedeåpningen. Selvom du har hatt soppinfeksjon tidligere, skal du nå kontakte legen din for å fastslå diagnosen underlivssopp. Det anbefales at gravide anvender Canesten 1-dags kombinasjonsbehandling som inneholder en 500 mg vaginaltablett til behandling i skjeden, samt en tube krem til behandling av slimhinnene og huden omkring skjedeåpningen. Det er viktig at man ved innføringen av vaginaltabletten bruker fingrene og IKKE den medfølgende applikatoren. Dette for å unngå å skade den sårbare livmormunnen. Det er nok med én behandling for å fjerne en soppinfeksjon og de ubehagelige symptomene - også når du er gravid. Canesten 1-dags kombinasjonsbehandling gjør at du blir kvitt soppinfeksjonen og symptomene i skjeden i løpet av 3 dager. Dette kun med én behandling.
pandabjørn Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 hvis jeg fikk sopp etter antibiotia kuren for uvi så anbefalte jm meg Pevarye Depot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå