Gå til innhold

Passe katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sagt ja til å passe en katt for venninne som skal ut å reise. Er høygravid men kan vel ikke være farlig med pusehold bare man er svært nøye med hygenie knyttet til tømming av sand m.m.

Eller?

Glad for tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke jeg hatt betenkeligheter med.. (men er oppvokst med katt)

men får du deg et klor så kom deg rett til lege for stivkrampesprøyte..

annet er det ikke å bry seg om mener nå jeg :)

kos deg med pus

Skrevet

Bare husk og vask hender etter kassetømming.Jeg har fire katter, og det går fint:)Pusehold er ikke farlig.Bare koselig med puser:)!Lykke til!

Skrevet

Det går så bra, så. :)

Bruk engangshansker, evt. plastposer på hendene, når du tømmer kattedoen, og vask hendene godt etterpå, så unngår du problemer der. Og vask hendene godt før måltider, og etter at du har kost med pusen.

Om katten klorer holder det nok å bare rense såret med Klorhexidin/Pyrisept, evt. plastre det om du føler for det. Dette med mindre du vet med sikkerhet at katten er syk (hvilket er lite trolig at den er når en venninne har bedt deg passe den for seg:), eller såret er dypt, først da vil stivkrampesprøyte kunne bli aktuelt. Normale katteklor og smårifter er ikke farlig, men det er jo alltid greit å rense det.

Skrevet

fikk beskjed om at jeg måtte ha sist da jeg fikk et klor av min pus som jeg har hatt i flere år... var tilfeldigvis hos legen dagen etter og fikk det da.. men det er min erfaring da

Skrevet

Tusen takk for svar dere.

Glede meg til besøk av pus jeg nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...