:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 hei, jeg tenkte kansje du kunne hjelpe. for jeg har ett venne par som ønsker seg barn (to jenter) de sier at de ikke får adoptere verandres biologiske barn. sånn at de på papiret bare blir mamma til den de selv føder. å det syns hun som ikke skal føde først er veldig skummelt, hun snakker om det hele tiden, at de ønsker barn, men hun tør ikke så lenge hun ikke får noen rettigheter. det virker som om dere har funnet en løsning. har du noen råd?
Gjest -<<- Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Råd og råd ... de tar feil, ganske enkelt. Homofile par i Norge får ikke adoptere barn. Men de får stebarnsadoptere. I dette tilfellet må de gifte seg, eller inngå partnerskap som det heter, snarest mulig. Dette fordi det er et absolutt krav at den som skal adoptere er biomors partner. Og man må oppfylle vanlige krav til egnethet (ikke ha pedofilidommer og slikt), det går jeg ut fra at de gjør. Deretter kommer prosessen en del an på hvor de bor. Bufetat er ansvarlig for stebarnsadopsjon. Bufetat er også en inkonsekvent møkkaetat. I alle fall er den delt inn i fem regioner; øst, vest, midt-norge, nord og sør. De ulike regionene har - sjokkerende nok - ulik praksis på hvordan de gjennomfører stebarnsadopsjon i homofamilier. Her i region Øst må vi søke om stebarnsadopsjon etter at barnet er født; deretter må barnevernet komme på besøk for å utarbeide en sosialrapport på ikke-biologisk mor - noe som tar evigheter, siden barnevernet her er overarbeidet og selvsagt ikke prioriterer noen som ikke mishandler ungene sine; deretter sendes deres anbefaling videre til bufetat og adopsjon blir innvilget. Det raskeste jeg har hørt om er adopsjon gjennomført ved firemåneders alder, og øst er generelt kjent for å være tregest. Om de er heldige og bor i region nord slipper de antagelig unna barnevernsbesøket i det hele tatt, og kan ha adopsjonen i orden i løpet av uker etter at barnet er født. Har også hørt bra ting om region vest, de to andre kjenner jeg ikke så godt (tror også sør har litt dårlig rykte). Det foreligger dessuten et forslag fra sittende regjering om at homofile partnere automatisk skal bli foreldre til sin partners barn når dette blir født, akkurat som gifte menn automatisk blir fedre til barna deres kone føder - selv om ungen skulle komme ut kølsvart og begge foreldrene være hvite. Dette forslaget blir antagelig vedtatt, men det er ikke 100% - i så fall er det sannsynlig at det blir gjeldende fra ca. mai/juni neste år. Så de har gode sjanser for å havne innenfor dette. ......meeeen. Det er selvsagt ikke alt fryd og gammen. De planlegger barnet sammen, men ikke-biomor vil ikke ha noen rettigheter før adopsjonen er gjennomført. Skulle de være skikkelig uheldige og f.eks gå fra hverandre før adopsjonen er ordna, sitter hun igjen med ingen rettigheter. Skulle biomor dø før adopsjon er gjennomført har verken partner eller barn noen rettigheter. Skulle ikke-biomor dø har barnet ingen arverett. Osv, osv, osv. Men de fleste er kanskje såpass sikre på forholdet før de planlegger barn at de klarer å holde sammen i to måneder etter fødsel. =) ---------- As for practicalities ... de må ikke finne på å ha en kjent far til barnet i det det fødes (kan godt være en donor barnet kan få opplyst identiteten til senere). IKKE bruk en privat sæddonor (og da i særdeleshet ikke en nutcase som kaller seg Sverre, sverremart eller saddonor1 på diverse nettforaer, men det er en digresjon), ikke få barn med en kompis osv. Man bør, for å få adopsjonen kjappest mulig gjennomført, ha papirer på at man har blitt spermet på en anerkjent klinikk. Danmark er det vanligste landet å dra til, men Finland, Storbritannia, Nederland og USA er også muligheter, skjønt USA er neppe praktisk for de fleste. For mer info kan de sjekke ut temagruppene "regnbuefamilier" og "homofile og barn" på gaysir.no, kontakte Homofile og Barn-undergruppen til LLH.no og ikke minst Foreningen Partnerbarn (partnerbarn.no - dårlig nettside, god mailingliste).
jennasmamma Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Han donerer til alle,har vært intervjuet i flere aviser og donert til mange , han er bare ute etter å spre genene sine. Ikke bidra til at denne mannen får spredd sine gener ytterligere! Hans hjemmeside er : http://hometown.aol.com/saddonor1 slik at alle er advart.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 hvorfor i alle dager dytter du opp en 1 år gammel tråd?
Gjest -<<- Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Duden er også kjent for å opprette fake brukere for å få spredd hjemmesideadressen sin. =)
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 hahahaha jeg måtte jo selvfølgelig inn å se..... til tross for fri tilgang på sperm:) Hvordan i all verden gjør de det når de møtes ved denne fontenen. Har han sperm på glass og hvordan befrukter de? Eller har de sex?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2008 engangsprøyter uten nål, etter det jeg har hørt
Gjest -<<- Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Ja, visstnok. Kopp og sprøyte, bør skje innen en time etter overrekkelsen. Fantastisk oppskrift på hvordan utsette ungen din for potensiell HIV, syfilis og andre morsomheter allerede før den er unnfanget.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Æsj det er jo litt ekkelt egentlig...... men kanskje jeg skal begynne å selge sæden til gubben hehehehehe. Hvor mye kan man ta for en kopp mon tro?
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Creepy Særlig da jeg scrollet nedover siden og fant følgende: "SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD SÆD DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR DONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDONOR SÆDDONOR SÆDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONER SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SÆDDONOR SØDDONOR SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM SPERM" Eh, kan noen være så snill og si at det er en praktisk grunn til at han har skrevet det? Sånn for å lettere bli googlet eller noe? :/
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 Fordi han ikke har skjønt hva metatagen i html brukes til. Hadde han visst det ville han ikke trengt den gjentagelsen der. Men som noen nevnte, han er neppe skarp.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Det er for å få hitts på google ja. Måtte inn og se jeg også. Men hva er galt med ham egentlig? Han virker litt...tja...spesiell. virker da som om han leverer varene iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå