Gå til innhold

Hvor gammle var deres bebier når de smilte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sånn pga mageknip, men på ordentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gullet vårt er snart 7 uker, hun har smilt noen ganger, sånn skikkelig, men er det ikke på tide hun smiler litt oftere? Har jo 2 barn fra før, men husker ikke når de smilte jamt og trutt liksom.

Andre erfaringer?

Skrevet

Husker ikke helt, men hun er 8 uker nå, og hun har smilt en stund nå. Kan tippe hun var ca 5 uker.

Skrevet

Smilet kjem jo ganske gradvis, men no smiler ho kjempemasse og det har ho gjort eit par veker no. Så ho var vel rundt ein månad gamal då ho byrja smile "for fullt"

Skrevet

Lille var ca fem uker da hun begynte å smile.

Skrevet

Gutten min var vel 5 uker når han smilte skikkelig første gang. Etter dette kom det mer og mer. Men alt kommer gradvis, så tror ikke du skal stresse, det kommer skal du se;)

Skrevet

Ok, takk for svar! Er egentli ikke så veldig bekymra av meg, men syns det er på tide liksom.

Trøster meg med at hun er veldig oppmerksom å våken. Får håpe det kommer i full fart nå, leeengter sånn etter skikkelige smil i massevis:)

Skrevet

De smiler ikke pga mageknip når de er helt nyfødte, det er gammel overtro. Det er en biologisk refleks som blir kalt reflekssmilet, som utløses for å skape gode følelser hos mor og frembringe omsorg.

Det sosiale smilet pleier å kommer når barnet er ca. 8 uker:)

Skrevet

KOzy K og Nikolai: Åh! Trodde de smilte når de hadde ondt i magen jeg+ når de drømmer. Jenta vår har smilt leeenge når hun sover. Smiler som bare det, åså skratter hun noen ganger, men i samme slengen kommer sur lippa å hun skriker.

Hun er 7 uker i dag så da kommer vel det sosiale smilet når tid som helst:)

Skrevet

Vi fikk det første ordentlige smilet da gullet var 4 uker :)

Skrevet

Min jent e 6 uker nå og har enda ikke smilt som reaksjon på at hun ser/hører oss og sånn...kommer vel snrt det:) Gleder meg ihvertfall:D

Skrevet

Så i bøkene til de to andre for en tid siden og min har da vært 4 uker, 1 uke og 3 uker når de smilte skikkelig for første gang, altså sosialt smil :-)

Skrevet

Hmmm... Har mine vært veldig tidelig ute med å smile da? Trodde det var vanlig at de smilte når de var ca 2-3 uker jeg og at eldste som var 4 uker var litt sen, men da er nok det feil.

Skrevet

Hun ble født 13. mai, smilte ganske sikkert ordentlig den 7. juni.

Skrevet

Da hun var ca 4 uker.. Smilte skikkelig til sin bestemor først og så til bestefar.. :o)

Skrevet

Mine to yngste smilte allerede når vi kom hjem fra barsel! Helt tydelig sosialt smil - tuller ikke - men de to eldste var henholdsvis 6 og 4 uker gamle!

Så det er vel store variasjoner tenker jeg! Yngste er jo to uker overtidig og da - så da er hun vel kanskje godt moden før hun kom ut ?!

Skrevet

jan var tre uker når han smilte skikkelig:) han er fire uker nå:)

Skrevet

Henrik smilte i går!! :) :) :) Da var han tre uker gammel!! :) :)

Skrevet

Vi var på kontroll på helsestasjonen i dag å da sa helsesøster at i lærebøkene sto det rundt 8uker kom det sosiale smilet, men at variasjonane er veldig store!

Å i går og i dag har jenta smilt masse, på stellebordet i dagtidlig var det berre fryd å gammen så en kan godt si at det skjedde nesten over natta her hos oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...