Gå til innhold

Hvilken bok leste dere sist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh, er vel ikke akkuratt anbefaling, men den siste jeg leste var "Veien til førerkortet".... Det er vel omtrent 10 år siden.... Med andre ord; jeg liker ikke å lese bøker!!

Skrevet

Den døende dandyen. Men den var ikke noe god.

Skrevet

Den siste boken fra bag of fun serien som kommer ut hver mnd tror jeg det er ...

 

til odel & eie tror jeg den het .... utrolig vanskelig å legge fra seg

 

Anbefaler ALLE i Bag Of Fun serien (www.bokkilden.no har de å)

Skrevet

Eg leste "Hun sitter jo bare der"... Det er en fagbok om innagerende barn, så eg tvile på det er noe sånt du er ute etter å lese...

Skrevet

Orkestergraven av Unni Lundell-kjempebra, anbefales absolutt!

Skrevet

Leste Menn som hater kvinner av Stieg Larsson. Kan anbefalest hvis du liker krim.

Skrevet

Harry Potter and the Deathly Hallows var den siste jeg fullførte, men den anbefales ikke med mindre du har lest de seks foregående bøkene.

 

Nå leser jeg the Guillotine Squad av Guillermo Arriaga, A Long Way Gone: Memoirs of a Boy Soldier av Ishmael Bea, og Cosmofobia av Lucia Extebarria.

 

Arriaga skriver fantastisk, Bea skriver langt fra fantastisk - men temaet barnesoldater fra en barnesoldats øyne er så avgjort interessant, Extebarria er glimrende - men antagelig bare utgitt på spansk foreløbig.

Skrevet

Jo Nesbø, "Snømannen". Veldig bra, men les de andre først.

Holder på "med menn som hater kvinner" av Stieg Larsson.

Skrevet

Harry Potter and the deathly hallows. :D Kjempebra. Før det Snømannen av Jo Nesbø.

Skrevet

Tror jeg holder meg unna faglitteratur i permisjonen i alle fall. ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe Camilla&Celine, det var akkurat den jeg skulle skrive!

 

Til odel & eie, UTROLIG bra! Dog en pocket-bok, på 4hundre og noen sider, men jeg leste den ut på 1 dag... helt umulig og legge vekk!!

 

Søren at ikke oppfølgeren kommer før på våren!!

Skrevet

Holder på med serien om Jordens Barn av Jean M. Auel, er nå på bok nr. 5 som heter Klippehulens folk.

Anbefales!

Skrevet

Før jeg fødte var jeg midt i den siste Harry Potter boken, he he...

Før den leste jeg ferdig Jo Nesbøs Flaggermusmannen - har ikke lest noen av hans bøker før, så tenkte jeg skulle begynne...kjempebra!

Skrevet

Har lest alle Harry Hole-bøkene, og de tre første Potter bøkene.

 

Føler ikke helt for mer Harry Potter akkurat nå. :)

Skrevet

Si meg tre bøker du elsker, så kan jeg anbefale noe. Bortimot umulig uten å vite om du liker Sandemo, Mankell eller Dostojevskij, liksom. =)

Skrevet

Hehe.

 

Det er så mange bøker jeg elsker..

 

Hvis jeg må velge tre sånn på rappen:

 

Den trilogien av Gunnar Staalesen ( 1900-1950-1999)

Parfymen (Patrick Süskind)

Hundre års ensomhet (Marquez)

 

Mange andre bøker jeg liker også.

Sandemo og andre serier gleder sikkert mange, men ikke meg.. :P

Skrevet

Historisk krim og magisk realisme og slikt med andre ord?

 

Da er sjansene gode for at du liker historiekrimbøkene til Caleb Carr; the Alienist og oppfølgeren the Angel of Darkness særlig (vet ikke om de er oversatt, antagelig). Muligens vil du også ha sansen for Val McDermid, særlig Wire in the Blood-serien som består av bøkene: Mermaids Singing, Wire in the Blood, the Last Temptation og the Torment of Others - jeg tror hun er oversatt til norsk.

 

Litt i stilen til Garcia Marquez er Isabel Allende - særlig de tidlige bøkene hennes; Åndenes hus, Eva Luna, Eva Luna forteller, Om kjærlighet og skygge. Cristina Garcias bøker fra Cuba, Julia Alvarez sine dominikanske fortellinger, argentineren Guillermo Martinez (han har i hvert fall en bok på norsk, "Om Roderer," men den er bortimot umulig å oppdrive).

Å ja, og senegalesiske (?) Maryse Condé - en slags slektsroman som heter "Segu - murer av leire" på norsk, den minner så avgjort om hundre års ensomhet og er noe så originalt som en slektssaga fra Afrika hvor hovedpersonene ikke fremstilles som tilbakestående svartinger.

Skrevet

den som frykter ulven av karin fossum.

Skrevet

Er akkurat ferdig med "Er du der ute" av Marian Keys (tror jeg det staves). Før det "Rachels ferie" av samme dama. Før det "Vannmelonen", forsatt samme forfatter. Nå skal jeg til å begynne på "Ting har minst tre sider" av ??? Jepp... Marian Keys. Veldig bra bøker, syns jeg. Lettleste og ikke sånn veldig spennende, men hyggelige bøker om "vanlige" mennesker. Leser mye for tiden, men helst lette bøker som man kan legge fra seg og plukke opp uten å måtte konse veldig mye. Nok av tungt hodearbeid på jobben......

Skrevet

Ikke så mye magisk realisme egentlig, kanskje det var dumt å ta med Marquez der. Hehe.

 

Den var bare så utrolig drøy at det ble morsomt.

 

Men Segu hørtes likevel ut som om noe jeg kunne like, har bestilt den nå.

 

Takk takk. :D

 

 

Skrevet

Drageløperen, av Khaled Hosseini. Anbefales på det varmeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...