Gå til innhold

Hva heter røntgenmåling av bekkenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal be om det slik at jeg får klarert at jeg har et bredt nok bekken. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt røntgen når jeg er gravid. Og det er mye de kan finne ut ved utvending eksaminering (hos evt. kiropraktor eller fysioterapeut)og evt. UL. Har du spurt jordmor og lege hva de synes? Hva med moren din, har dere lik kroppsbygning, og hvordan var det for henne?

Dessuten gjør disse hormonene våre det mest utrolige med kroppen vår når det nærmer seg fødsel, og løser opp og utvider i det vide og brede. Lykke til :)

Gjest Ut på tur
Skrevet

På meg sjekket de bekkenet da jeg var til ordinær UL tror jeg.

Hun sa hvertfall at jeg hadde ett stort og fint bekken.

Skrevet

Skulle tro de hadde gjennomlyst deg såpass mange ganger nå, med ul og diverse at de skulle sett om du har stort nok bekken.

All denne strålingen er neppe bra for ungen.

Skulle ønske du bare klarte å slappe av jeg,du har jo stresset med dette hele svangerskapet.

Ungen kommer ut, det er det ikke tvil om.

Skrevet

Skal ikke ta alt for god fisk. Jeg har vært på 6 ultralyder med mine to forrige. De kunne ikke avdekke at jeg hadde for smalt bekken. Jeg får ikke mer en 6 cm åpning...

Skrevet

pelvemetri :) du kan jo i alle fall lufte for legen/ jordmor at du har litt bekymringer ang dette, og da høre hva de mener :) lykke til da

Skrevet

"Skulle ønske du bare klarte å slappe av jeg,du har jo stresset med dette hele svangerskapet."

???

Hvor tar du dette fra?

Skrevet

Har jo sett innlegga dine før da, på de andre trimesterne, og du virker utrolig stressa,nervøs og redd for at dette ikke skal gå bra.Hvis du hadde et for smalt bekken, så ville nok du blitt satt opp på KS. Og du har jo hatt en god del UL som jeg har fått med meg.Hvorfor ha så mange UL hvis du ikke er stresset og ikke klarer å slappe av? Du har jo skrevet det selv at du ikke følte deg trygg og var nervøs på innlegg.

Skrevet

Tror du må ha en rimelig god grunn til å anta at bekkenet er for smalt før du fåt dem tl å gjøre det! Kanskje dersom du venter en 5-kilos i seteleie..

Skrevet

Røntgenmåling av bekkenet heter pelvimetri:).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...