Gå til innhold

barnehageplass eller ikke...?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nå tilbud om 60% plass til størstejenta vår i barnehage, men ikke noe til minste. Og jeg aner virkelig ikke hva vi skal svare... Må også svare innen onsdag!

Hun fylte nettopp 2 år, elsker å leke med andre barn, er aktiv og glad. Kunne hatt godt av det. Vi har klart oss greit til nå, med å treffe andre barn, og være en del på farten, og vi har masse leker og ting både ute og inne for å holde henne i farta ;O)

Hun fikk en lillesøster i november, som heller ikke har plass. Ville egentlig ikke ha heller siden hun er for liten, men det å få råd til barnehageplass til en mens man er hjemme med den andre er jo heller ikke bare-bare...

Så hva gjør jeg nå??? Hva ville dere gjort?

Setter utrolig stor pris på om noen vil komme med råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har forresten også fått plass i barnepark, som jeg da evt må si opp igjen. Den ligger et stykke unna, så jeg må ta buss frem og tilbake, og rekker hjemom ca 1,5 time før jeg må reise for å hente henne igjen. Barnehagen er rett nede i gata, så bare å rusle bort...

Skrevet

Hadde valgt bhg

Skrevet

tusen takk for svar. noen fler?

Skrevet

i utgangspunktet parken, men ikke når det er så innmari langt å reise. Da ville jeg valgt barnehagen. Om ikke din mann tjener over 500 000,- i året, kan dere få billigere barnehagebetaling, sjekk det med kommunen!!

Ja, jeg hadde satsa på barnehage!

Skrevet

ok... hmmm... det er vel ca 3,5 km hver vei til parken, så det går an å gå selvfølgelig, men det blir nok bare en gang iblant tror jeg...

uff, dette var vanskelig synes jeg...

Men kan vi kanskje få det billigere altså? visste jeg ikke!

Skrevet

Barnehage! Uten tvil!

Gutten min er to og et halvt, og ELSKER å være i barnehagen. Fordelen med barnehage framfor park, er at det er mye lettere å utvide plassen i barnehagen, dersom du skulle ønske det. Det er jo ikke mulig i en barnepark med begrensa åpningstider. I tillegg vil det å ha barn i en barnehage høyst sannsynlig gi deg bedre prioritet når du søker om plass til nestemann neste år. (Sjekk inntaksreglementet i din kommune, de fleste har en slik passasje.)

Skrevet

denne barnehagen har ikke søskenprioritet, men kan sikkert ordne seg likevel?! Er en familiebarnehage! Åpen 7.30-16.30, og parken er 10-14.

Men det er jo også stor prisforskjell!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...