Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Det gjør jeg. Klarer ikke for alt i verden å la ho ligge alene og gråte!! Tror ingen babyer har godt av det heller. Babyens gråt er jo tegn på misnøye den ene eller andre veien og det er helt uaktuelt for meg å ikke trøste så fort jeg kan;) Hva gjør dere andre?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Kommer ann på hvorfor han gråter.. Er det bare oppmerksomhet eller lignende, og han ikke har vondt så lar jeg det går en liten stund (1-2 min)
Fisk med CV Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Når hun var mindre tok jeg henne med en gang. Nå som hun er 6 mnd tåler jeg å høre at hun gråter litt. Hører jo forskjell på gråtingen også. Hun må som regel sutre litt før hun sovner feks., tar jeg henne opp da blir hun kjempesinna* Hyler/skriker hun tar jeg henne med en gang, for da er det alltid noe som plager henne.
wirre;o) Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 det er først i det siste jeg har latt henne sutre litt for seg selv. men iallfall så tok jeg henne til meg fort før hun var tre måneder.
måken og vesla Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg reagerer med en gang hvis jenta mi på 3,5 måneder gråter. Noen ganger snakker jeg bare med henne og andre ganger tar jeg henne opp. Generelt sett smiler hun mye, og gråter sjelden, ergo oppfatter jeg det slik at gråten betyr at noe plager henne (som oftest er hun sulten). I starten hylte hun når vi skiftet bleie og når vi badet. Det var helt forferdelig, men vi måtte jo skifte bleie...Alternativet var værre.
askeladda Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 gjør stort sett det. Noen ganger gråter han litt før han sovner, og jeg hører da på gråten at han er trøtt og da lar jeg han ligge. Men ellers tenker jeg litt som så at en liten baby som gråter lenge uten å få respons kanskje vil tro den er helt alene i verden, og det høres ikke gøy ut... Kanskje tåpelige ideer, men tanken dukker opp.
Na`is`vi`mi` Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Det er vel litt forskjellig ... må nesten høre på hva slags gråt det er.. Prøver å ikkje venne ho til å bli tatt opp kvar gang ho gråter.. Lar ho ikkje ligge lenge å gråte, men koser/holder hånda med jevne mellomrom. Barn tar ikkje skade av å gråte litt meina no eg.. men det er mi meining.. Men klarer du ikkje høre på at ho gråter, bør du vel ikkje gjere det heller.. Finn ut kva som fungerer best for dere..
mamman til M&M Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 det er litt forskjellig...spørs åssen gråt det er....har en på 4 år som også trenger litt oppmerksomhet..så har ikke muligheten til å ta henne opp hver gang bare fordi hun vil opp....
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Det spørs hvorfor gullgutten gråter da.Er det sår vond gråt,som at jeg tror han er tørst,sulten,må ha skifte av bleie,engestelig osv,så tar jeg ham selvfølgelig opp.Som sagt kommer ann på hvorfor han gråter.
Alba44 Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Lar aldri lillegutt ligge og gråte sårt jeg heller. Det er så vondt å høre.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Det spørs helt åssen gråt det er. Om han helt tydelig har vondt, er sulten etc, så tar jeg ham opp. Men om det er sånn sutre-før-jeg-sovner-gråt, så lar jeg harn ligge litt for å se om han sovner. Begynner han å skrike mer så tar jeg han opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå