Gå til innhold

En liten advarsel om hvor langt tilbake man kan huske:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 4 år ringte moren min barnevernet for å få meg "omplassert". Jeg var litt umulig den dagen tror jeg :) Poenget er at jeg husker det veldig godt og er en hendelse jeg kan bruke hvis jeg virkelig vil gi henne dårlig samvittighet :D Jeg tok det opp med henne for noen år siden og hun fikk helt sjokk, samtidig som hun kunne berolige meg med at hun den gangen kun ringte min mormor på hustlf. Mormor var i USA, men hun ville altså bare skremme meg litt.... Ja, men poenget var altså, man husker ganske langt tilbake synes jeg. Og noen husker kanskje enda lengre tilbake også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg har minner helt bak til hvertfall 2 års alderen, om ikke tidligere. Husker jeg satt i sportsvogna mi, og grunnen til at jeg vet jeg var 2 var at farmor drev med gjeitene sine. Noe hun sluttet med på denne tiden hehe. Vel så holdt jeg også på å drukne, da var jeg vel 3 år. Det husker jeg også en del av.

Skrevet

Husker da jeg var 2 år og datt ned loftstrappa og slo ut 3 tenner! Husker tilogmed hva tannlegen sa i tlf til mamma og hva de så på tvn... Og hvem som var på besøk da.

Helt utrolig

Skrevet

Jeg husker at jeg la hånden min i den gipsgreia man lager i barnehagen. Da var jeg 2 år.

Skrevet

Jeg husker ikke så mye, men det lille jeg husker fra jeg var bitteliten er dårlige ting, altså når det var krangling, drikking, gråting, kjefting osv...Har faktisk etter at jeg ble gravid selv satt meg ned for å virkelig tenke over hva jeg husker fra den gangen. Vet jo at vi hadde gode stunder også, men jeg kan ikke huske de. Kun de dårlige. Gode minner begynner å dukke opp fra 6-7 års alderen tror jeg?

Derfor skal jeg aldri skrike til barnet mitt, ta hardt i barnet mitt, skal aldri krangle foran barnet mitt, eller drikke foran barnet mitt. Ikke fordi jeg er så skinnhellig, men fordi jeg husker hvordan det er å være liten jente med en mor som skrek til meg uten at jeg forstod hvorfor...Og fordi jeg gjerne skulle hatt noen gode minner fra den tiden!

Gjest Solstrålen Christina
Skrevet

husker at mitt jevnaldrende kusine, prøvde å drukne meg ved å dytte meg utenfor kaien på hytta!!!!

Heldigvis ble jeg reddet av min far som satt i en båt litt utpå sjøen....husker jeg sank og svelgte masse vann..kunne ikke svømme, var bare 4 år!:-(

Er ikke sur på kusinen min dag vel og merke hehe:-)

Skrevet

Husker jeg gråt meg i søvn fra jeg var ganske liten...uten foreldre som kom inn hvert 5 minutt eller no for å trøste.....for det var "metoden" den gangen.....Husker på det og får vondt i magen av det..

Skrevet

Husker en episode hvor jeg nektet å gi pappa hadekos før han dro på jobb.. Han dro bare, men jeg ville jo egentlig ha, så jeg sto i vindiet og gråt leeenge.. Var ca 3 år da.. Jeg husker også veldig godt den natten min lillesøster ble født. Farmor kom for å passe meg og tittet inn på rommet mitt.. Jeg lot som jeg sov :) nesten 4år

Bortsett fra dette har jeg fortrengt mange minner fra jeg var liten, fordi jeg har alltid vært veldig usikker og frem til tenårene veldig ensom (følt meg litt utstøtt, muligens uten grunn) De fleste episodene jeg husker kan jeg ikke tidsplassere, men de fleste er gode minner.

Skrevet

Husker fra jeg var 2 år,da pappa ble syk,han besvimte da mamma var på jobb og jeg ble helt fortvila hva skulle jeg gjøre når pappa lå der og ikke våknet,fikk ikke opp dørene i huset en gang,hva skulle jeg gjøre,når kommer mamma,skal jeg være alene lenge tro...mange tanker kom i det lille hodet mitt,men det var bare 2 min så kom mamma fra jobb og da var jeg glad,legen mente at dette var nok såskremmende at jeg kom til og huske det for alltid og det hadde han rett i.

Skrevet

Spesielle hendelser kan en huske langt tilbake,jeg var ikke mer enn to år,når jeg kan dra frem det første minnet mitt.Heldigvis et veldig koselig minne da.

Skrevet

Jeg husker også veldig godt fra barndommen min..

Husker sommeren da jeg var/ ble 3 år, var i sverige på en kjempestor badestrand hvor jeg gikk med vill. Var borte i mangen timer.. sikkert 3-4 timer før ett søskenbarn av meg på 15år fant meg sittene å leke med spann og spade..

Skrevet

Jeg husker den dagen mamma sa at jeg var for gammel til å sitte i vogn. Det var så nedtur, og jeg ble skikkelig sur, skulle jeg liksom GÅ hele tiden, uten pause da eller? :-)

Vet ikke hvor gammel jeg var, men rundt 3 tenker jeg.

Skrevet

Jeg var 4 år, gråt fordi mamma ikke ville vente på storebror - han somlet hjem fra skolen - og vi skulle inn til byen - Uansett, vi kjørte, jeg satt bak å gråt, mamma stoppet bilen - snudde seg å slo meg hardt i ansiktet... Det var ikke siste gangen. Jeg kan ikke nevne dette for henne nå, da blir hun sur, og vil ikke snakke med meg på et halvt år..

Skrevet

Jeg husker at mormor dro fletta mi da jeg var ca 2 år og at farfar kjeftet henne huden full fordi hun gjorde det mot meg. Jeg tviler på at noen av dem trodde jeg kom til å huske den dag i dag....

Skrevet

uff...det er visst bare jeg som ikke husker så langt tilbake gett....tror ikke jeg husker noe før jeg var 6 år eller no jeg....hehe...:o) har visst litt dårlig hukommelse jeg da....;o)

Skrevet

Jeg husker jeg våknet opp og tittet bort på nattbordet mitt, og til min store forskrekkelse var SMOKKEN bort. Mamma fortalte meg da at søplemannen hadde fått den. Jeg var vel rundt 3 år da. Det ble litt leting rundt i huset.. for selvsagt hadde jeg jo mange på lager ;)

Skrevet

Vi flyttet da jeg var 3,5 og jeg husker endel ting fra før det. Leiligeheten vi bodde i, hvordan tomten huset ble bygget på så ut når det var betongelementer der. Jeg husker en episode fra barnehagen der en skummel mann kom gående langs gjerdet med solbriller og så på meg og så veldig skummel ut - det var pappa! (Og han var jo bare snill, men så uvant ut med solbriller). Jeg husker også at jeg satt på kjøkkengulvet i den leiligheten og klipte i stykker et puslespill fra trygg trafikk. Jeg viste at det hadde jeg ikke lov til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...