Gå til innhold

dere med flaskeunger, hvor mye spiser de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de er/var 3-4 mnd? tulla mi spiser bare 100-130 ml per måltid, hver tredje/fjerde time... ifølge nan pakken så spiser hun lite, men hun virker da fornøyd hele tiden.... det er vel ungen sitt behov som avgjør mengden, eller hva?? skulle gjerne ønske jeg fikk i henne mer til måltidene, så det gikk lengre tid mellom.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jenta vår har alltid vært småspist. Nå er hun 5 mnd, og tar 165 ml dersom hun våkner om natta, og ved det første måltidet på tidlig morgen. Ellers i døgnet holder det at vi lager 135 ml til hvert måltid. Ikke alltid hun drikker opp heller... Det går ca. 3-4 timer mellom måltidene her også. Men det er ikke så verst, med tanke på at hun de første 3 mnd måtte ha mat hver 2. time :)

Kan jeg spørre hvor lang jenta di er, og hvor mye hun veier? Jenta vår er 64 cm og 5.8 kg. Ikke så stor, men blid og fornøyd :)

Hilsen

Skrevet

Gutten vår blir nå 6 mnd, han spiser ca 200-240 ml om dagen 3-4 ganger +grøt 1-2 ganger.

han er kjempe fornøyd hele dagen, han sover fra ca 21.00 - 11.00 :-) Kjempe deilig.

Skrevet

Gutten min er snart 6 mnd, og han spiser 4 måltider av dagen på ca 200 ml og han virker også fornøyd. Siden han snart er 6mnd har vi nå tenkt å introdusere han for grøt.

Skrevet

Når han var på alderen der spiste han 180-220 ml mme

Skrevet

hun veide 6300 g og var 63 cm på tremnd kontroll... men d er to uker siden nå da..... men da vi begynte med flaske så spiste hun bare 60-90 ml da... så lenge hun er fornøyd! =)

Skrevet

Småen her og er en småspist liten rakker. Han spiser mellom 70 og 140ml per måltid. Det første måltidet på morgonen spiser han somregel mest, mens på de andre så roter han mye. Liker rett og slett ikke mat min tass.

Går mellom 3-4timer mellom hver måltid på dagen og så går det ca7t om natten.

Vi har 6 måltid per døgn.

I samråd med barnelegen på sykehuset har vi fått instruks om å putte litt mer pulver i melken til småen denne uken så får vi se om det hjelper på vekten. Siden han spiser så lite så går han og lite opp i vekt.

Skrevet

Vi gir han nå mais grøt med most banan:D Det faller i smak kan du si:)

Skrevet

Hun er 3mnd og spiser 100-130ml hver 3 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...