Gjest Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Vet jo så klart at jeg må avgjøre det selv, men greit å få andre synspunkter også. Skal prøve fatte meg i korthet, saken er slik: Jeg går på et studium som er delvis nettbasert og vi må møtes på seminarer i tillegg ca 8-10 ganger i året, to av dem "ukesseminarer"på 3-4 dager og resten helg (fredag kveld og lørdag). Vi har bare lov å være vekke en viss prosent og jeg har alt vært borte en ukesamling i vår pga svangerskapet. Nå er det ny ukesamling om 2 uker og mini blir 7 uker i morgen. Deretter er det 4 helgesamlinger til før jul. På helgesamlingene har jeg ikke sjangs å ta mini med meg fordi vi da bor på internat med mange andre, det vil bli for forstyrrende for de andre, derfor tenkte jeg å skippe de to første helgeseminarene mens mini enda er så liten og det vil bli tungt for pappaen og klare både mini og de to andre når han spiser så ofte om natten osv (og nei, vi får ikke pass til de to andre desverre) og ta ham med på ukesamlingen. Å skippe alt går ikke, da får jeg ikke gå opp til eksamen. Men nå er jeg veldig i tvil på om jeg vil klare å ha med mini, han er litt mer urolig enn jeg håpet. F.eks er det nesten håpløst å få ham til å forbli sovende i vognen om jeg i det hele tatt får ham til å sovne der og ikke sover han noe bra i bilen heller og kjøreturen er på ca 4,5 time hver vei (inkludert en ferge). Det vil bli ca 8-10 timer med forelesninger/gruppearbeid hver av de 3 dagene det er snakk om. Fordelen er at jeg vil bo alene med ham på hotell der så vi forstyrrer ingen og at jeg har et bæresjal han roer seg relativt bra i for en times tid ad gangen i det minste og at omtrent alle de andre studentene er eldre enn meg og har barn selv så de er nok litt forståelsesfulle om han knirker litt (skriker han går jeg så klart ut med en gang!). Hadde jo vært greit å få det unna, men så lang reisevei og han sover så urolig...hmmm... men ikke gøy å reise fra hele bunten når han er 2,5 og 3 mnd heller og overlate absolutt alt med tre unger til pappaen. Hva hadde dere gjort?
camilla^ Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ville reist. Fungerer det ikke for mini hadde jeg bare reist hjem, men da hadde jeg prøvd hvertfall. En vet ikke hvordan det går før en prøver. Ting kan slå begge veier. Kanskje noen andre med studenter syns det er stas med en liten en, og "låner" han litt.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Hehe.. Ja jeg må innrømme at jeg håper at noen vil "låne" ham bitte litt innimellom om jeg reiser, ellers kommer aremene mine og ryggen til å bli utkjørt! Bare gruer meg slik! F.eks må jeg kjøre gjennom Lærdalstunnellen (Norges lengste) og tenk om han får gråteanfall inni der? *grøsser av tanken*
Mikaelle7 Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Hmmm, du har jo tre alternativer: 1. Reise og la pappaen ta barna 2. Reise og ta med Mini 3. Utsette studiet Hva du velger avhenger av flere ting, bla hvor viktig det er for deg å få unna studiet nå, og hvor motivert pappaen er for å ta alle tre. Så lenge pappaen er motivert for det, ser jeg ikke noe i veien for å velge alt. 1, ville vært en fin mulighet for ham til å "connecte" med alle sammen (og også få kjenne på kroppen hva det vil si å ta seg av tre barn alene... ) Men det er nok bare du som kjenner situasjonen deres godt nok til å ta valget. Gjør i alle fall det som gjør dere mest fornøyde, så lenge minstemann får godt stell hos far, og det gjør han jo, er han mest tjent med en mor som får gjort unna studiet og kommer fresh og motivert tilbake igjen.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Studiet må jeg få unna. Pappaen klarer fint å ta tre unger for en natt (altså helgeseminarene) når mini bare blir litt større og sover litt bedre, men for 3 dager blir det for mye, ville ikke hatt alle tre alene selv engang i 3 dager, hehe... Ikke når mini er så liten siden han er så urolig, greit nok når han blir større. Pappaen får forøverig mye tid med mini fremover uansett siden han overtar hele min permison og må være hjemme alene med ham når jeg skal ha praksis etterhvert, så det går greit, han er en super pappa som faktisk er flinkere med ungene enn det jeg er ;-)
Angela7 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Så bra at han er en super pappa Hmm, hvis du har bestemt deg for å få unna studiet, og det ikke er et alternativ at pappaen er hjemme med alle tre, kan du jo selvfølgelig ta ham med deg, og så får det gå som det går. Bra du har et bæresjal. Vil sikkert gå på en eller annen måte, godt noen andre der er happy for å trå til litt. Alltid koselig å være sammen med en liten baby Det beste hadde kanskje vært å alliere dere med noen som kan hjelpe dere med de to eldste feks de dagene du er borte, og så tar pappaen seg av minsten. Har du foreldre/svigerforeldre/en venninne som kan hjelpe til? Hvis det er 8+ timer med studier hver dag, er det sikkert deilig for deg å kunne konsenterer deg fullt og helt om det.
Blue Lady Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Kunne det være et alternativ å ta med hele familien og ta det som en liten ferie? Viss det er noe å gjøre der for de største barna da. Da kan jo du hjelpe om natta og når du ikke er på skolen. Jeg hadde hvertfall ikke utsatt studiet !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå