Gå til innhold

Til dere som er frustrert over ammepresset! (litt trøst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten bare slenge meg på og si at jeg har full forståelse og medfølelse for alle dere som føler at ammepresset gir dere dårlig samvittighet og følelsen av å være en dårligere mor enn de som ammer.

Jeg tror jeg kan trøste dere med at sannsynligheten for at barna deres skal bli kriminelle, ha mindre IQ enn andre barn og at de blir "slemmere" fordi de ikke får mme er mindre enn 1 promille!!!

- Det viser seg nemlig det at årsakene til at disse barna i den omtalte undersøkelsen hadde økt sannsynlighet for lavere IQ etc var basert på 2 faktorer:

Den første fordi de ikke fikk de nødvendige fettsyrene som man får gjennom morsmelken. - Men i Norge har vi så gode produkter på markedet, og vi er så bevisste at vi gir barna våre tran og eller D-vitamin ved siden av mme, at denne forskjellen er tilnærmet hvisket ut!

Den andre faktoren ved undersøkelsen var dette med kroppskontakt og nærhet mellom mor og barn.. Jeg kan bare svare på vegne av meg selv, men jeg VET at min sønn får MER kroppskontakt og nærhet nå, enn hva han fikk når jeg febrilsk forsøkte å amme ham!

Så til alle dere flaske-mammaer der ute! Stå på, dere er fantastiske mammaer og dere får fantastiske barn!

Hilsen ei som ikke ville la en fille-notis få dra henne ned i søla igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!! :o)

Skrevet

Tusen takk for det =) Trenger å høre slikt oppe i alt ammepresset.

Skrevet

takk er godt å støtte opp hverandre, selv har jeg fortsatt verdens dårligste samvittighet. men blir vel folk av ungen lell :-)

Skrevet

Min mor sier alltid til meg at det er ikke melken barna får som avgjør hva slags menneske du blir. Det er bestemt av arv og miljø! (spesialpedagog som ammet sine 4 barn til de var nesten 3..)

- Synes hun er en smart dame som jeg gjerne hører på.

Skrevet

Gud s flott innlegg :) Jeg har følt det på akkurat samme måten etter at min datter ble født 3 august. Vi prøvde febrilsk i flere timer med å få henne til å ta puppen, men dette var nesten håpløst og jeg ble mer og mer nedbrutt over at vi ikke klarte det. Ikke sov vi om natten heller pga skrik og gråt. Nå har jeg gått over til mme og hverdagen er en helt annen. Hun spiser godt og går nå opp i vekt. :)

Jeg føler det ikke som noe nederlag i det hele tatt. Synes det er alt for mye fokus på at alle SKAL, til en hver pris, amme. Det er ikke like enkelt for alle og andre har ikke nok til å mate ungen.

En annen ting er at mme har vært på markedet i utrolig mange år. Og hadde den ikke vært bra nok hadde de nok vært tatt av markede for lenge siden.

Jeg er selv oppfostret på mme og er nok ikke dummere enn de som ble ammet.

Bedre at barnet er mett og fornøyd, det gjør mor fornøyd også...:) Stå på alle dere mødre som velger å ikke amme. Vi er like gode mødre vi som de som ammer.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...