Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har termin om en uke, men jeg lurer på om man får barnetrygd den måneden barnet blir født? Og isåfall hvor lenge etter at h*n er født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke før mnden etter.

Skrevet

Ok, takk for svar!

Så hvis jeg føder på termin 8 august, så vil jeg få i september, pluss etterbetalt for august, er det slik?

Og hvor mye er det? har ingen barn fra før..

Skrevet

du får ikke for august, du vil antakelig få fra oktober av og da etterbetalt for sept

Skrevet

Du får ikke barnetrygd for den måneden barnet blir født... men du får isteden utbetalt for den mnd barnet fyller 18 år.

NAV er av og til trege med å få utbetalingene i gang, men du får da evt pengene etterbetalt.

Dvs at du får 970 kr for september og hver mnd frem til barnet er 18 år (så fremt ikke politikerne endre barnetrygden).

Skrevet

Da får du ikke barnetrygd for august. Man får ikke for den mnd man føder. Du vil få fra september, men antagelig vil du ikke få første utbetaling før i oktober/november da de er litt trege med å komme i gang. Men du vil da få etterbetalt fra september. Barnetrygden er 970 kr pr barn pr mnd

Skrevet

fra mnd etter, men ofte kommer den ikke før mnd etter det igjen, da får du dobbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...