Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det kommet vann opp av sluket mitt når jeg vasker klær??

og nå høres det ut som det er kniver i vaskemaskin når den sentrifugerer, lurer på om det er en spile der????

må jeg ha rørlegger??

jeg bor i nybygg, men vet ikke om det er min skyld at det er noe galt med rørene eller om det er byggefirmaet???

noen som kan hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sluket tett da?

Få noen til å se på vaskemaskinen før du ringer rørlegger - er jo så himla dyrt... :-(

Skrevet

vann opp skjer ofte her og...men tror du må sjekke om du ser spilen ja...

hadde ikke ringt rørlegger ennå jeg da hehe

Skrevet

kan jeg prøve med plumbo da?

men hvordan vet jeg om at det ikke er avløpet til vaskemaskinen eller vasken som er tett, gurgler i alle stedene.. avhengi av hvilken som er på..

får ringe pappa så han kan se på vaskemaskinen :)

Skrevet

Hadde først åpnet sluket og sett om det var masse hår etc der - er veldig ekkelt, så hadde nok ringt pappa med en gang jeg! :-)

Plumbo bruker jeg bare i sluket på vasken, men tror du kan bruke det i avløp også - kjøp den som er flytende.

Men mitt beste råd: ring pappa! :-) he he!

Er sikkert noen som er mer "handy" her enn meg...

Skrevet

da kommer pappa til unnsetning imorgen hihi:)

føler meg litt hjelpesløs noen ganger altså, ringer alltid pappa om hjelp ;))

men bra han er snill og forstår min håpløshet på enkelte områder :)))

Skrevet

Godt med snille pappaer i nærheten! :-)

Håper det ordner seg uten at det koster masse penger.

Tørketrommelen vår er gåen - kommer en fyr og ser på den på torsdag. Hater når ting ikke funker! :-)

Skrevet

1: sjekk sluken for hår og andre ting.

2: ta gjerne i plumbo

3. skru av deklet på vaksemaskinen, og se om du ser noe som er gått av. Vi hadde en sånn hjul som gikk av, av og til kan strikken gå av.

4: få noen med bedre erfaring til å se på den

5: ring rørlegger

Skrevet

åpnet for å se i sluket og der var det jammen i meg mye dritt!! har bodd her i 5 mnd bare og det er det værste jeg har sett!!

fant ikke noe spile i maskina så den må ligge under trommelen.. spørs om pappa får til å skru ut den uten at maskina går ad dundas!!!

tvi tvi, hater ting som ikke virker jeg og!!!

Skrevet

NB!! Bruker du plumbo eller lignende må du IKKE finne på å lete videre i sluket med bare hender - det etser...

Snakker av egen erfaring her... Holdt på å svi av hånda til vaktmesteren - han hadde ikke fått beskjed om at jeg allerede hadde brukt plumbo.. Godt det gikk bra!!

Skrevet

sjekket sluket og der var det masse æsj, men det er så trangt at jeg får ikke fingrene nedi. pappa skal prøve med plumbo imorgen, og nei skal i rote nedi med fingrene da :)

han får prøve seg på vaskemaskina og så får vi heller ringe en proff om det skulle gå gæli ;)

Skrevet

En ting til ang bråk under sentrifugering - sjekk garantien på vaskemaskinen din og ring for å få dem til å titte på maskinen din..

Skrevet

den var ny i mars så garantien er nok ikke utgått.. skal lese på den ikveld :)

takk for alle de bra tipsene! det ordner seg for upraktiske meg også ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...