gossegass Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Lurer på å kjøpe en nye, men blir å usikker, både på merke og pris. Noen som har noen preferanser, og hvor mye må man opp i for å få kvalitet? Tørketrommel - er det er must?
Tpop Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Vi kjøpte oss tørketrommel da vi fikk førstemann for vi trodde at det skulle bli sååå mye mer klesvask. Det viste seg at vi brukte tilslutt den aldri på vanlige klær for de blir jo så fort slitte og krymper med en gang når de sendes der. Bruker den til håndklær og sengeklær og avogtil på olabuksene våre selv, men aldri på andre klær. Så det er absolutt ikke et must, hvis dere blir bare dere tre. Vi har hatt en helt vanlig vaskemaskin ikke dyr i det hele tatt i mange år. Men greit og kjøpe en på hvertfall 1400 omdreininger til sentrifugen for at klærne skal tørke litt raskere etterpå. (Vi har ikke noe eget vaskerom og henge tøy så greit at det tørker rimelig kjapt= Når den ble ødelagt for tre år siden så la vi masse penger og kjøpte miele maskin. De er jo dyre, men levetiden på de, skal jo være over det dobbelte. Tror den kosta 13000. Det er også masse korte program og fin og stor trommel i den, og den går veldig stille. (vi måtte ha den på kjøkkenet et år pga opppussing) Men hvis man ikke har råd til en dyr som antatt levetid er lengre, så har det jo ingenting og si, for du må jo bytte ut den rimeligere før, men det vil jo ikke bli noe dyrere i lengden, hvis den holder i 10 år som mange gjør.Prisen vil jo bli den samme på de årene for to rimelige eller en dyr:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 venter selv og har trodd at tørketrommel er et must når man har små barn som bruker mye klær, men kansje det ikke er det faktisk skal en velge vaskemaskin må en ha en med mange omdreininger på sentrifugeringen- og gjerne en som tar større mengder klær. vi har en bosch med større åpning og plass til seks kilo tøy.... veldig fornøyd med den!!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg foretrekker AEG sine vaskemaskiner. Bra kvalitet syns jeg=) Tørketrommel har jeg ikke og har ingen planer om å få det heller. Klarer oss fint uten vi=) Så må vi jo tenke litt på både strømregning og miljøet,hehe!
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Har en sanussi-maskin som kostet 3500 jeg, den er 6 år gammel og har aldri hatt så mye som en reperasjon på den. Maskinen min får utrolig mye "juling" da jeg har 5 unger, snart 6 så den går x-antall ganger i døgnet. (i tillegg har jeg 3 "bonus-unger og) Så for å spare litt tid gikk jeg og kjøpte en brukt sanussi av samme typen til jeg, så nå har jeg to knall-gode maskiner. Har også tørketrommel, ehh... kosta meg 5000 kroner.... og det var mye penger for noe jeg endte opp med å ikke bruke, hehe. Klarer meg fint uten tørketrommel jeg... har vel brukt trommelen to-tre ganger så langt i år tror jeg.. Dumt kjøp det der gitt.
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Vaskemaskin så har vi en ny Whirlpool med 1400omdreininger og 6kg kapasitet. Kjempefornøyd!! Pris 4990,- Tørketrommelen vår sluttet å virke nå, har ikke brukt den på lenge og vi skal se om vi kan klare oss uten, ellers blir det vel Whirlpool der også igjen tenker jeg Den som "døde" nå var en AEG som har gått i over 15år, så det er også et bra merke!
*smula* Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Vi har Miele vaskemaskin. Veldig fornøyd med den. Har vurdert å kjøpe tørketrommel. Vi har ikke så mye plass til å tørke klær - så kan tenke meg å bruke den til sengetøy og håndklær spesielt. Men vi får se hva det blir til utover høsten.
twoboys & a girl Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Bruker tørketrommel til å tørke håndduker, vaskekluter og sengeklær. Klærne henger vi opp. Netopp kjøpt ny vaskemaskin Bosch, 1400 omdreininger så klærne ikke er så våte. Eneste som mangler på den er håndvask og timer, som jeg hadde på den andre. Her går vaskemaskinen i ett. Men nå har det hopet seg opp fordi disse svangerskapshormonene mine ikke klarer lukten av våte, nyvaskede klær....
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Vi sverger til AEG, Miele eller Electrolux på disse tingene.
HulaHula Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Har AEG vaskemaskin, veldig bra dn da.. Den æ har har æ hatt i åtte år nu, å dn vaske like bra enda å går like bra ) Virkelig å anbefale.. Trommel e ett must her, værste æ vet e å tørke mæ me stive å harde handuka ) Deilig for de små oxo ) Men kjøp kondens vist du ikke har vifte på badet )
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har en Bauknecht maskin, med 1600 omdreninger og ekstra stor trommel, og er sinnsykt fornøyd med den. Bra program, og enkel og grei og betjene. Hadde en Ariston tidligere og den synes jeg var skikkelig dårlig, var innviklet programstyring og ikke vasket den særlig bra heller...
HulaHula Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 Va vist blitt eldre sjøl ) Så hatt dn i ti år )
Tussa og Sofie Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Hauchnekt toppmater her m/1200 omdreininger, den tar 5 kg. Er superfornøyd!
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Har vaskemaskin fra AEG og tørketrommel fra Miele, elsker begge to.
Impulsiw Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Jeg la ltt mer penger i maskinen denne gangen for jeg er lei av at den ryker uka etter den er fem år. Investerte i en ARISTON med børsteløs maskin. Noe som vistnok skal gjøre at maskinen får lenger levetid. I tillegg tåler den 7 kilo klær. Find display, barnesikring of flere finesser. Ga ca. 7000, men det er nok verdt hver krone. Tørketrommel er et must hvis du ikke har god plass til å tørke. Men du blir "avhengig" når du først får en, akkurat som med oppvask maskin... Lykke til med maskinvalget ditt )
Maggimor 2.pp Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Har reservert både vaskemaskin og tørketrommel fra electrolux inspiration... tror jeg blir fornøyd. fikk dem får 10 000... noen som har prøvd den?
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #19 Skrevet 30. juli 2007 UPO vaskemaskin....meget fornøyd! Skal ikke ha trommel, da det suuuuuuuuuuuger strøm!
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 30. juli 2007 #20 Skrevet 30. juli 2007 Miele vaskemaskin for den hadde ti årsgaranti. Brukt masse trommel da jeg lille gutt var liten, og vi hadde liten leilighet, for da ble jo den full av kær til tørk med en eneste gang, men nå har vi større hus så nå blir den skjelden brukt...... spare strøm der vi klarer
gutt 08, jente 11 Skrevet 30. juli 2007 #21 Skrevet 30. juli 2007 Jeg er meget fornøyd med merke AEG både vaskemaskin og torketrømmel.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 30. juli 2007 #22 Skrevet 30. juli 2007 vi har UPO, hatt den i 5 år, og er fornøyd med den. Har også tørketrommel, og syns den er kjempegod å ha til å tørke håndklær, sengetøy, barneklær og litt av våre klær i. Kommer nok til å kjøpe MIELE neste gang, dersom vi har råd til det. Mamma har sin andre MIELE-maskin nå, og den forrige varte i godt over 10 år. Og med tanke på at vi på det meste var 7 stk som bodde hjemme, så har den vært brukt MYE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå