skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 fant ut at det snart er på tide å pakke bagen som vi skal ha med til sykehuset, men hva tar dere med? noen med gode tips?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Ammetopp Ammebh ammeinnlegg Kosebukse og hettegenser Undertøy Sokker Klinex lommetørkler kamera/batteri MYK dorull (de på sykehuset er som regel vonde) Bind Toalettsaker Helsekort Slippers Morgenkåpe 1 skift til gubben (inkl. shorts om han er med meg i dusjen) klær til babyen Energidrikk Sjokolade Hårstrikker Håndkle(de på sykehuset et små og utvaskede) Pysj Mobil m/lader Mp3 spiller(med knallbra musikk) Notatblokk og penn Lesestoff Lepomade(lufta på sykehuset er tørr) Håndkrem(et must for meg) Vannflaske( ikke lett å prøve å få i seg drikke fra små plastkopper under fødselen)
2gutter&2jenter Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Hmm... den listen var i alle fall lengre enn min, og jeg som syntes bagen allerede var full. Må nok ta en titt til. Men jeg har jo bestemt meg for å dra hjem igjen så fort som mulig, så jeg trenger ikke så mange ting. Kanskje jeg feilvurderer der....
Duracellgirl*prøver* Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Hehe.. neida kan nok hende jeg har pakket for mye,men jeg husker hva jeg trengte sist som jeg hadde med, hva jeg ikke trengte og hva jeg savnet å ha med.. derfor.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 shorts til gubben ??? eh ..... akkurat det er vel ikke helt vanlig praksis er det vel ? Ingen kritikk altså , har bare aldri hørt om at han skal med i dusjen eller tenkt tanken selv engang .. Er det vanlig og at det bare er meg som synes det høres snålt ut ?
Granny Weatherwax Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Jeg ser det er skrevet myk dorull her, men vil fortelle om mine erfaringer. Jeg ble klippet, og var det noe jeg ikke kunne tenke meg så var det å tørke meg med mykt dopapir etterpå! Det beste er å vaske seg ren med den hånddusjen som er på alle toalettene der, og så klappe seg tørr, enten med en liten vaskeklut eller sykehuspapiret, som er hardt og dermed ikke loer og setter seg fast i såret. Jeg brukte faktisk dusjen hjemme også etter at jeg hadde vært på do i sikkert en uke, fordi jeg ikke klarte å tørke meg vanlig.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 under fødselen er det mange som bruker badekar eller dusj som smertelinding... og da kan det hende man vil ha støtte av gubben... kjekt med shorts da.. er tips jeg har snappet opp bare.. aner jo ikke om det blir aktuellt.. men en shorts tar ikke rare plassen så da har vi ihvertfall muligheten.
Anne-B. Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Snålt eller ikke, man veit jo ikke hva man kan trenge hjelp til. Man kan være så svimmel at det er fare for å deise i bakken, da er det greit å ha noen der. Men om det drøyer så lenge og jeg er så sliten, så regner jeg med at han trenger en dusj han og, hehe.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 jeg ble også klippet.. og jeg dusjet meg også... men jeg savnet mykt papir.. men det er bare meg da.
Anne-B. Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Jeg fikk ikke lov å tørke meg med papir de første dagene, husker jeg, fikk kun bruke den hånddusjen og tørke etterpå med vaskekluter. Enda fikk jeg kun et par rifter, selv om det var ubehagelig nok i dagene etter på bare av det. Fødte i Bodø, veit ikke om det er forskjellig praksis på sykehusene.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Jo, jeg kjenner en fyr som satt bak dama i badekaret når hun fødte . Han hadde sikkert badebukse på seg . Men .. hehe .. fikk inn noen morsomme bilder på netthinnen av fedre i speedo ( fortalte det til mannen min , som himlet med øynene fordi jeg er barnslig ) . Kanhende er jeg litt steinalder på området . Dusj og badekar er veldig god smertelindring , men jeg så for meg mannen min i dusjen etter fødselen , og da kommer det jo endel æsj og gørr ut . Han foreslo selv nå å møte opp i badeshorts ... hehehe .. skal si humoren er litt lavmåls her i huset i dag ! =0D
Fabelaktiv Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Reagerte også på shortsen, men det var fordi jeg var teit nok til å tenke at det var for dusjing sammen på hotellet etter fødsel.. skjønte ikke det jeg hehe - teite meg (som øyeblikkelig får ta meg sammen og pakke den j'''la bagen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå