line_n & sara Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 da jm skulle måle sf sist, kom hun frem til akkurat samme mål som legen gjorde ved siste kontroll (er vell en månedstid siden) hun prøvde å måle igjen, og kom da til et litt høyere mål (jeg ligger vandligvis langt over gjennomsnittsstreken, men nå ble det midt på ..) tenkte ikke så mye mer på saken før nå!! tenk om babyen ikke vokser som den skal...tenk om jeg har morkakesvikt.. tenk om..hva hvis..dersom atte.... ja, dere skjønner.. veit at det kan variere litt siden det var to forskjellige som målte, og jm sleit med å finne livmorkanten, men litt panikk har jeg jo for det! andre som har opplevd noe lignende?? (er forresten i min 26 uke..)
alvis Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Jeg hadde også sån i mitt forrige svangerskap. Jeg måtte på ekstra UL men alt viste seg å være helt fint. Denne gangen har jeg heller ikke vokst på 1 mnd men jordmoren sa at vi skulle se det an til neste kontroll....om 5 uker. Jeg er ikke så bekymret men tenker jo litt på det. Hvis du er bekymret kan du jo ta kontakt med legen din og få målt magen på ny. Bedre det enn å gå å bekymre seg.
Anne-B. Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Husk at barnet ligger i forskjellige stilliger inne i magen, og livmora er ganske tøyelig.
~Milly~ Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Jeg hadde helt motsatt "problem", SF målet hadde økt med 4 cm på 12 dager, og nesten hopt utav skjema! Fikk ekstra ul, for å se om noe var skjedd, men alt var fint, normal mengde fostervann og babyen var ikke kjempestor. Legen som tok ul forklarte at SF målet kunne gjøre rare "sprell" både oppover og nedover hvis babyen la seg på en rar måte. Livmoren er meget tøyelig, og formen forandres =) så det trenger ikke være noe galt! Dersom du er svært bekymret ta kontakt med lege/jm og be om ekstra kontroll. bedre å føle seg helt sikker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå