Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Jeg gjør det, men da jeg skulle forklare en venninne hvorfor, kunne jeg ikke forklare det helt. Hun syntes det var helteit...
Mrs. Bouquet Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Det er ingen god grunn egentlig. Men noen har så mye babyklær at det blir full maskin. Det er ikke nødvendig å vaske dem for seg selv med mindre du bruker et annet vaskemiddel eller deres egne klær er ekstremt skitne.
mayaya Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 jeg gjør ikke det. alt er da reint når det kommer ut..
Vintersol Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Hehe. Jeg vasker også separat, men vet ikke helt hvorfor... Bruker vaskemiddel uten parfyme til babytøyet, men det kan jeg selvsagt bruke på det andre også. Men litt praktisk er det nå likevel. Da holdes babytøyet for seg og de små plaggene slipper å "forsvinne" innimellom alt det andre. Dessuten hiver jeg alt babytøyet i en vask, uavhengig av farge, og vasker alt på 60 grader. Voksentøyet må gjerne sorteres litt mer. Jo, føler at det blir mer praktisk å vaske separat =)
askeladda Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 jeg vasker ikke babytøyet for seg! Veit at mange gjør det, men gidder ikke selv... Krever jo en del babytøy før man kan fylle en maskin, så synes det ergreiere å vaske alt sammen.
PopUp Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Gjorde det den første uka vel... Men det ble så unødvendig mange halve maskiner at det kuttet jeg fort ut... Vet ikke hvorfor jeg gjorde det heller, alt er jo rent når det er ferdig!!
lilleminni Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Er det også noe nå da? herreguud, så farlig alt skal være.... av praktiske årsaker kan jeg forstå at man skiller det, men det kan da serriøst ikke være noe annet?? rart vår generasjon har vokst opp, må jeg si =) hehe
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Vi vasker hver for seg fordi det blir en hel vask med babytøy stort sett hver gang vi vasker. Og det vasker vi også på 60 grader mens voksenklær tar vi på 40 grader. Vi bruker også forskjellig skyllemiddel på våre klær pga reaksjoner i forhold til eksem. Men hvis vi mangler litt i den ene eller andre vaska tar vi med litt småting for å fylle opp..
Alba44 Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Vi skiller klærne, fordi klærne hans vasker vi på 60 gr og våre klær på 40 gr. Dessuten syns jeg det er mest praktisk å skille. Bretter og legger på plass alt på et sted.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 synes det er litt helteit jeg og..hehe;) for å bruke det ordet! Ikke vondt ment mot dere som gjør det! Bare vask hvordan dere vil for min del! Men jeg har aldri gjort det..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 ps. har heller aldri skjønt vitsen med å vaske babytøy på 60 grader..
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Jeg skiller ikke, men hun har egen skittentøyskurv for at ikke hennes klær skal forsvinne i haugen.
rødhette* Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 Vi vasker alt sammen, både lillegutts klær med gulpeflekker, min kjæres treningstøy og mine egne klær - på 40 grader og bruker sensitiv vaskemiddel&skyllemiddel
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #14 Skrevet 30. juli 2007 kofør vask dåkker baby kleian på 60 grader egentli? eg ha bestandi vaska de på 40 i lamme andre kleia som ska vaskes på 40. enkelte folk behandel ungen sin som ei porselen dokka. før i tia ga dæm ungen sin vanli middag og vaska kleian i en balje... de ha no overlevd!!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 her slenger jeg alt i et. skittne tåfis sokker til typen og bremsespora hans med det samma. blir så rent og pent uansett min sønn har ikke tatt "skade" av det! =)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Eneste grunnen til at jeg vasker det fargede babytøyet separat, er at det blir vasket på 60 grader... Alt hvitt går i samme maskin, det vasker jeg på 60 grader uansett.. Flere bakterier blir drept på 60 grader, og på tøy med gulpe- og melkeflekker synes jeg det er greit å vaske det på 60 )
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Jeg gjør ikke det. Blir ikke så mye babyklær å vaske at jeg får en full maskin ofte nok. Men jeg vasker en maskin med ting på 60grader omtrent hver dag etter at pjokken kom, så jeg tar med babyklærne i den.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Grunnen til at jeg vasker babytøyet på 60 grader er pga "uhell" med tiss og avføring under stell, gulp, morsmelksøl og sikkel.. Greit å ta knekken på bakteriene.
Gjest Solstrålen Christina Skrevet 30. juli 2007 #19 Skrevet 30. juli 2007 Jeg vasker nesten alltid babytøyet separat fra våre klær.... Jeg pleier å samle opp hennes klær og vasker dem deretter etter farge....går mest i rosa og hvitt:-) Er veldig system frik jeg da...mye derfor tror jeg:-) Bruker aldri skyllemiddel i klærne hennes.
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 30. juli 2007 #20 Skrevet 30. juli 2007 jeg vasker babytøyet separat.. har alltid gjort det,har så mye kler at det blir alltid en full maskin. synest det liksom er enklere sånn. vasker klærne hans på 50 grader
Mammaja 120107 Skrevet 30. juli 2007 #21 Skrevet 30. juli 2007 De første 3 månedene gjorde jeg det. Nå vasker jeg: hvitt med bæsj farger med bæsj hvitt uten bæsj farger uten bæsj hvitt undertøy og sokker farger undertøy og sokker 40 grader og 60 grader. Prøver å fylle en hel maskin.
¤ my precious ¤ Skrevet 30. juli 2007 #22 Skrevet 30. juli 2007 Jeg vasker klærne til Oliwer sammen med mine egne klær. Er jo ikke noe poeng å vaske dem separat med forskjellige vaskemidler, når han er inntil meg på en eller flere måte opptil flere ganger i løpet av dagen... Alt vaskes sammen, samme grader, samme vaskemiddel og skyldemiddel :-))
Mamma til to tette Skrevet 30. juli 2007 #23 Skrevet 30. juli 2007 Klærne går i hop med våre klær men de vaskes på 60 grader. Tanken på at klær med bæsjeflekker på skal sutle rundt i maskinen med f.eks mine topper på lunkne 40 grader er ganske ekkelt. Og vi har jo alltid en vask hvor vårt undertøy og sokker skal på 60 grader.
mammasgo`jente Skrevet 30. juli 2007 #24 Skrevet 30. juli 2007 Klær som hun bruker vasker jeg sammen med våre klær, men hennes håndklær og vaskekluter vasker jeg for seg selv. Har ikke så lyst å blande de med våre brukte håndklær og undertøy...
Diva Muffin Skrevet 30. juli 2007 #25 Skrevet 30. juli 2007 Jeg vasker stort sett separat. Fordi: Lillegull har nesten bare lyserosa klær, mammaen har nesten bare svarte og grå, og pappaen har omtrent samme kulør som mammaen. Pappaen er ikke helt god på klesvask, så han vasker lyserosa veloursparkebukser sammen med svarte ammetopper. Det blir et litt spenstig resultat, og har ført til at han er utestengt fra vaskerommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå