Vintersol Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Er jeg blitt en skikkelig hønemor...?? Lurer på hvor mye dere benytter dere av barnevakt? Særlig på kveldstid. Har selv hatt barnevakt et noen få ganger, men da stort sett på dagtid, 2-3 timer. Én gang om kvelden bare, men da var knøttet så lite at det var ikke kommet igang med noen leggerutiner ennå og hun la seg sammen med oss. Nå syns jeg det er vanskelig å skulle ha barnevakt som skal ha henne på kveldstid og kanskje også legge. Hva gjør dere? Når hun begynner å legge seg litt tidligere (halv åtte?) og sover hele natten, ser jeg jo at det må være ok om vi legger først og så kan en barnevakt sitte her mens vi er ute. Men nå sovner hun ikke før ca halv ni - ni, og vokner av og til i igjen senere på kvelden. I tillegg våken en gang eller to i løpet av natten. Føler ikke at jeg vil slappe av med barnevakt i en sånn situasjon. Tilføyer at barnevakt vil være besteforeldre/tanter og at lillemor nå er drøyt 5 mnd. (Fikk ingen svar på 0-1, så prøver her - ser ut til at "trafikken" her er litt større)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 har benyttet en del barnevakt på kveldstid og her har det gått utrolig bra. Jeg legger dem før barnevakten kommer og han som er eldst får beskjed at jeg skal gå og at noen andre er her. Jeg har brukt både jenter mellom 16 og 18 og selvsagt svigermor og mamma. Men jeg passer på at jeg kjenner dem godt og at jeg stoler på dem for det er viktig! Synes ikke du skal være redd for å prøve for du har godt av og være deg selv noen timer på kvelden også
Honningmelon Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Vi har ikke hatt så mye barnevakt til minsta på 8 mnd. Hun legger seg ca klokka 19, men hender ofte hun våkner et par timer etter leggetid og er urolig og gråter. Men, de få gangene vi har hatt barnevakt på kveld, har jeg lagt henne først. Jeg og sambo skulle på kino her en kveld, og min mor skulle passe barna. Minsta var lagt og hadde sovnet. Men, akkurat rett før vi skulle dra våknet hun og hylte! Jeg ble stressa og ville ikke reise :-) Men, mora mi tok over, og vi dro... men, jeg var veldig stresset. Men, det gikk så bra. Mora mi fikk ikke roet henne skikkelig, så hun hadde tatt henne opp og latt henne leke i stua en stund (ikke hverdagskost det da), og lagt henne igjen. Da ble det stille :-) Så lenge det er noen jenta di ser ofte og kjenner, så går det helt fint :-)
Vintersol Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2007 Takker for svar. Dere har nok rett i at det vil gå helt bra. Og skulle hun nå våken og gråte, så er det ikke verdens undergang. Det er jo noen der og passer på. Men tror nok ikke jeg ville slappet helt av likevel.... Mannen vil gjerne gå på kino, men jeg syns liksom det blir mye styr for lite. Pumping og kluss med leggerutiner etc. Føler på en måte at det ikke er "verdt det". Men må vel kanskje "tvinge" meg selv til det likevel. Sikkert sunt å komme seg ut litt. Samtidig tenker jeg at det må vel være "lov" å foretrekke å være hjemme? Jeg savner ikke selv å gå ut, det er mest mannen som syns vi bør det. Men det er jo uansett i en kort periode dette. Har hatt mange år med uteliv, og babyperioden er tross alt kortvarig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå