Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 skal på kontroll idag, og vet ikke helt hva som skal skje. er det vaksinering og slik? det står på kortet mitt at det skal være en "gruppe". hvordan funker det?
Vintersol Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Med gruppe menes nok barselgruppe. Dvs at flere med barn på omtrent samme alder er samlet til felles kontroller hos HS. Vi er 4 mødre i vår gruppe med babyer som er født med ca 2 ukers mellomrom. Alle 8 samles da når vi har de månedlige kontrollene hos HS. En del barselgrupper møtes også utenom, på privat initiativ. Vi har gjort det noen ganger, og der veldig kjekt, siden vi alle har barn på samme alder. (Og er førstegangsfødende med 1000 spørsmål). Greit å gå i gruppe, siden man sikkert lurer på mye av de samme tingene og kan dele erfaringer osv. Og moro for de små å se andre på samme størrelse =) Det er vaksine på 3-mnd-kontroll. Siden det var første gangen, tok HS inn en og en (dvs baby+mor selvsagt) til vaksine. Det settes to vaksiner, en i hvert lår. Mor hjelper til ved å holde babyens armer. Det kan gjerne være litt guffent - jeg synes iallefall det. Men det er nok verst for mor...
maggedutti Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 huffda, gruer meg litt til det.. men men det må jo gjøres.. takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå