Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en jente som stadig kommer på besøk til ungene våre. Det er jo kjekt det, men hun har litt dårlig innflytelse på de, og dessuten er det slitsomt at hun kommer 4-5 ganger pr dag...

Og at mora står og roper : nå kommer de hjem, så er hun på døra nesten før vi har kommet oss ut av bilen. Dette er blitt et så stort problem at jeg skulle ønske vi kunne flytte, og jeg løser det med å stadig reise bort på ting, orker ikke være hjemme liksom.

Noen gode forslag til hvordan jeg kan si det til mammaen hennes?? Hun har litt lite sosial inteligens, for å si det slik. Men jeg MÅ si noe, aner bare ikke hvordan.

Noen som kan hjelpe litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er! At det ikke passer at hun kommer på besøk hele tiden. Og sett grenser for jenta. Si at hun ikke får komme på besøk når det ikke passer. F.eks: Nei, i dag passer det ikke at du kommer på besøk. Men du kan få lov til å komme på besøk om 2 dager.

Skrevet

Problemet er at om en sier det til jenta, så forstår hun det, men så sier mora: nå kan du gå!! Og da går hun jo. Dette er virkelig ille, nå har jeg sett på hus til salgs....

Skrevet

Som jeg ser det så er det moren som er problemet her. Forklar for moren at jenta hennes ikke kan komme til dere hele tiden. Kanskje du kan sende alle bort dit noen ganger? Så får hun føle hvordan det er å ha "huset fullt". Sannsynligvis blir hun fornærmet, men hva er alternativet?

Du setter grenser for deg og dine og ditt hus, ingen andre. Å snakke om å flytte er for dumt...det vil alltid være noen som denne naboen...om du da ikke bosetter deg midt i skogen :)

Lykke til

Skrevet

I første omgang hadde jeg bare sagt til jenta at det ikke passer at hun kommer nå, og kan komme tilbake en annen dag. Slikt er jeg ikke redd for å si. Kommer hun tilbake etter hun er sendt hjem, hadde jeg bare sagt det samme på ny.

Hvis det fortsetter selv om du sender hjem jenta, må du bare bite tenna sammen å snakke med mammaen. Si at det passer litt dårlig at jenta hennes kommer såpass ofte.

Skrevet

De er borte hos de også, faktisk er det mer problemer med det....

For da passer ikke mora på, de leker på rommet, mens hun dusjer eller "er i en annen verden" Med det mener jeg fysisk til stedet, men virker helt fjern, og de kan få gjøre det de vil. Går å tar is i frysen, og maser her hjemme, for.........får jo gjøre det.

Vi har lenge snakket om å flytte pga at vi skulle hatt litt større hus, og det er i slike tilfeller en leter litt ekstra etter hus....

Hun er ikke med andre barn, og sitter nærmest på trappen og venter på oss når vi har vært borte. Det blir bare slik at det er hun som styrer livet/dagen vår, derfor jeg er så lei!!! JA NÅ ER JEG LEI!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...