Gå til innhold

Bilsete til nyfødt...hva er for gammelt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jeg har et maxicosi citi sete etter storebror. Det er 5 år gammelt. Er dette for gammelt, eller holder det fortsatt mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har kjøpt nytt siden vi ikke hadde fra før. i babybutikken sa dama vi handlet av at bilseter skal max være 6 år gamle. det var fordi at plasten ble sprø og derfor ikke særlig trygg etter det. men er setet behandlet dårlig, feks stått mye i solen, så holdt det ikke så lenge. og hvis setet hadde vært innblandet i kollisjon, var det bare å kaste med en gang. det var hvertfall det hun sa til oss, og det høres jo logisk ut også det.

Skrevet

Er det sant at man ikke bør bruke bilstoler som er eldre en 5 år?

 

Svar:

Nei, de kan brukes lengre enn det, ca 8-9 år mener vi er helt ok. Enkelte produsenter sier at materialets støtabsorberende evne begynner å tape seg etter fem år, men vi mener dette er så ubetydelig at det er unødvendig å kassere barnestoler allerede etter fem år. Men man bør unngå å oppbevare barnestolene på steder med ekstreme temperatursvingninger.

 

kopiert fra tryggtrafikk sine sider. Men jeg personlig ville hatt nytt sete dersom økonomien strekker til. Setene blir jo bare bedre og bedre med årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...