Mild, Marcus & Mille Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hvor mye kostet tomt og "ferdighuset"? Hvor mye kostet huset tilsammen? Hvilke skjulte kostnader var det? Hvilken leverandør hadde dere? Hvor stort lån og hvor mye egenandel + hvor mye tjener dere ca.? Bare svar på det dere vil om noe blir litt for privat! Er bare litt nysgjerrig på dette.. Har begynt å drømme litt! Hadde blitt kjempe takknemlig for svar!
pandabjørn Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 huset kom på 2.700.000,- og det var inkl tomta til 200.000,- grunnprisen på huset var på 2.372.000,- så kom alt ekstra elektriske, et annet kjøkken og bad + vi utvida badet i 2 etg.... vi hadde ikke regnet med så høy prisindex, og den kom på 75.000,- vi fikk sjokk når vi fikk greie på det...! vi har et lån på 1.800.000,- og jeg hadde 900.000 i egenakapital.. vi tjener rundt 600.000,- i året.... De begynte med grunnmuren i des og vi flytta inn 7mai i år..
elfmade Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Vi holder på å bygge nå, regner med å få flyttet inn för okt. Budsjettet vårt ser slik ut: tomt inkl bygglov - 430 000 graving/sprenging av tomt- 150 000 material til grunnmur- 50 000 Materialpakke hus inkl kjökken og vannbåren varme- 620 000 Oppsett av råbygg - 160 000 El inst.- 65000 rörlegger- 101 000 gulv (parkett, fliser og laminat)til 180m2- 25 000 pipe og peis - 30 000 bad (et lite og et stort) - 45 000 Transport av huset fra sverige til norge - 25 000 div spiker, skruer, verktöy leie av kranbil etc - 50 000 = 1 764 000 Vi har ikke noen egenkapital men min mann er snekker og har gjort det meste selv og banken har regnet det for å väre verdt ca 500 000. Vi har lånt 1,8 mill og pr idag så stemmer budsjettet supert. Og nå er alt handlet inn og alle håndtverkere betalt så det holder seg nok sån også. Vi har gjort ganske grundig research for å finne lavest mulig priser og best mulig kvalitet og vi har tatt mye gjennom sverige. Jeg har lyst til å väre hjemme med babyen i noen år så da kan vi ikke sitte med altfor mye i lån. Samlet inntekt er vel 650 000. Dvs når jeg jobber også
mammat2goll Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Skal prøve å svare så godt jeg kan...men sikkert ikke alt jeg husker. tomt = 200 000 inkl tilknytningsavgift graving = 150 000 "byggesettet" = 650 000 Grunnmur og pipe= rundt 200 000 tror jeg Rørlegger = rundt 100 000 Eletriske = ca 130 000 Div (tapet, kjøkken, bad, fliser ol) 200 000 garasje= 80 000 Så til sammen blir dette 1710000 Vi har gjort alt selv, så har ikke hatt noen utgifter på å bygge selve huset. Sparte en go del der....Vi har nå 1,5 mill i lån og har da ny flott bil og nytt hus med garasje. Så vil si att vi er veldig fornøyde med det i og med att vi er så unge også Vi tjener litt under 300 000 i året begge 2. Så 550 000 tilsammen kanskje! Lykke til med husbygging!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå