Gå til innhold

Hei, dere som har bygget/bygger nytt hus!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kostet tomt og "ferdighuset"?

Hvor mye kostet huset tilsammen?

Hvilke skjulte kostnader var det?

Hvilken leverandør hadde dere?

Hvor stort lån og hvor mye egenandel + hvor mye tjener dere ca.?

 

Bare svar på det dere vil om noe blir litt for privat!:) Er bare litt nysgjerrig på dette.. Har begynt å drømme litt! Hadde blitt kjempe takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huset kom på 2.700.000,- og det var inkl tomta til 200.000,-

grunnprisen på huset var på 2.372.000,- så kom alt ekstra elektriske, et annet kjøkken og bad + vi utvida badet i 2 etg....

vi hadde ikke regnet med så høy prisindex, og den kom på 75.000,- vi fikk sjokk når vi fikk greie på det...!

vi har et lån på 1.800.000,- og jeg hadde 900.000 i egenakapital..

vi tjener rundt 600.000,- i året....

 

De begynte med grunnmuren i des og vi flytta inn 7mai i år..:)

 

Skrevet

Vi holder på å bygge nå, regner med å få flyttet inn för okt. Budsjettet vårt ser slik ut:

tomt inkl bygglov - 430 000

graving/sprenging av tomt- 150 000

material til grunnmur- 50 000

Materialpakke hus inkl kjökken og vannbåren varme- 620 000

Oppsett av råbygg - 160 000

El inst.- 65000

rörlegger- 101 000

gulv (parkett, fliser og laminat)til 180m2- 25 000

pipe og peis - 30 000

bad (et lite og et stort) - 45 000

Transport av huset fra sverige til norge - 25 000

div spiker, skruer, verktöy leie av kranbil etc - 50 000

= 1 764 000

Vi har ikke noen egenkapital men min mann er snekker og har gjort det meste selv og banken har regnet det for å väre verdt ca 500 000. Vi har lånt 1,8 mill og pr idag så stemmer budsjettet supert. Og nå er alt handlet inn og alle håndtverkere betalt så det holder seg nok sån også. Vi har gjort ganske grundig research for å finne lavest mulig priser og best mulig kvalitet og vi har tatt mye gjennom sverige. Jeg har lyst til å väre hjemme med babyen i noen år så da kan vi ikke sitte med altfor mye i lån. Samlet inntekt er vel 650 000. Dvs når jeg jobber også:)

Skrevet

Skal prøve å svare så godt jeg kan...men sikkert ikke alt jeg husker.

 

tomt = 200 000 inkl tilknytningsavgift

graving = 150 000

"byggesettet" = 650 000

Grunnmur og pipe= rundt 200 000 tror jeg

Rørlegger = rundt 100 000

Eletriske = ca 130 000

Div (tapet, kjøkken, bad, fliser ol) 200 000

garasje= 80 000

Så til sammen blir dette 1710000

 

Vi har gjort alt selv, så har ikke hatt noen utgifter på å bygge selve huset. Sparte en go del der....Vi har nå 1,5 mill i lån og har da ny flott bil og nytt hus med garasje. Så vil si att vi er veldig fornøyde med det i og med att vi er så unge også :) Vi tjener litt under 300 000 i året begge 2. Så 550 000 tilsammen kanskje!

 

Lykke til med husbygging! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...