Mild, Marcus & Mille Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hvor mye kostet tomt og "ferdighuset"? Hvor mye kostet huset tilsammen? Hvilke skjulte kostnader var det? Hvilken leverandør hadde dere? Hvor stort lån og hvor mye egenandel + hvor mye tjener dere ca.? Bare svar på det dere vil om noe blir litt for privat! Er bare litt nysgjerrig på dette.. Har begynt å drømme litt! Hadde blitt kjempe takknemlig for svar!
Storebror & Lillesøster Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Vi hadde tomt,men her hadde den vel kostet 150.000-200.000,ikke så dyrt her som i byene. Vi har fått et tilbud på 2,3 mill,men blir spennende og se hva det ender opp med,dette er et ganske stort hus,2 etg: Nede:Stort kjøkken,stue, Bad,soverom vaskerom og kontrollromyttergang og stor entre. Oppe:Stort bad,loftstue 4 soverom med kott/lagringsplass på alle rom. Vet ikke om vi får råd til garasje enda i den prisen,men den vil vel komme på 150.000,m loft. Sjulte kostnader kan være punktene som er oppgitt (lys/stikkontakter) kan ofte være for lite,men ellers vet vi ikke enda siden huset ikke er færdig,men blir spennende og se hvor mye det blir for hører som regel at det blir +++++men tror vi holder oss innenfor der vi skal,det eneste er om vi må ta opp litt til garasjen. Huset er færdig i september så skal vi legge litt golv og slik. Inntekt: Mannen ca 600.000 i året. Meg:350.000 i året,men kommer ikke til og jobbe så mye nå etter vi har fått barn så det vil vel bli 200.000+/- tenker jeg. Betaler 14-15.000 i mnd på lånet da.
Mild, Marcus & Mille Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2007 var det bare en husbygger her? hm
Thula Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Vi har kjøpt hus av bestefaren til min mann, som sto for selve husbyggingen. Derfor er det vanskelig å svare på annet enn hva huset kom på til slutt, og hvilket byggefirma vi hadde. Det ble en del dyrere enn vi hadde sett for oss, grunnet et myrområde som krevde mye arbeid for å fylle igjen og litt annet rask. Dermed måtte vi sløyfe utleiedelen, og byggingen tok litt ekstra tid. Jeg ville bare si lykke til
Mild, Marcus & Mille Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2007 Åh, det huset hørtes deilig ut
PopUp Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Vi skal sette igang nå... Tomten kostet 520.000,- Sprenging og klargjøring - 200.000,- Hus - 1,500.000,- + kostnader for plate på mark, rørlegger som legger bunnledninger, pipebeslag, fliser, strie og gulv innvendig... ++++++ PUH.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå