Gå til innhold

hva forventes av far i pappapermen????


Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer er hjemme nå, og jeg jobber kun 1-2 dager i uken noen timer..Når jeg da kommer hjem blir babyen overlatt til meg, og han er utslitt, vil sove og gjøre litt av sine ting. Når han jobbet måtte han sove morningene og når han kom hjem. Blir så irritert! virker som han har ferie. Nå gidder han heller ikke ta ungen på morningen, og er sjelden med babyen alene, jeg må alltid være med. føler meg helt utbrent jeg. itillegg tar jeg alt her hjmme! hva krever dere, eller hva gjør deres partner?

Greit nok, jeg jobber jo ikke mye, og elsker å være med datteren min, men tenkte liksom at nå var det hans tur til å ta hovedansvaret! så får han se hvor krevende det faktisk er...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, han bør ta minst like mye annsvar som deg i pappaperm. kan du ikke bare "ta deg en tur" en dag å bli borte en god stund. Blir han sur kan du fortelle han at det er sånn du har det hver dag, og at det å måtte være sammen med barnet sitt bør ikke sees på som et ork... Noen ganger må man statuere et eksempel for disse mannfolka...

Skrevet

Noen mannfolk er jo kjempeflinke da!

Tror vi kvinnfolk må lære oss å bli litt "late" når det kommer til husarbeid og sånt. Så får mannfolka muligheten å se behovet og finne sin måte åå gjøre det på. Jeg hadde ikke gidda å fått hans måte å gjøre alt på, bare fordi det var slik han gjorde det på.

 

bare en tanke.

 

Noen mannfolk er jo bare håpløst oppdratt til å tro at kjærringa er hushjelpen deres.

Skrevet

Jeg jobber, så nå tar mannen min hovedansvaret på morningen og dagen. Og om natten hvis han en sjelden gang skulle våkne. I huset får han ikke gjort så mye, fordi guttungen er vant til at pappa alltid leker med han når han er hjemme. Han gjorde jo alltid det når han jobbet - bare lekte med guttungen på ettermiddag/kveld. Problemet nå er at guttungen krever hans fulle engasjemang og oppmerksomhet hele dagen :) Mulig det bare er en dårlig unnskyldning da, men..... :)

Ettermiddager, helger og legging for kvelden tar jeg nå med den største glede! Eneste tiden jeg får med han jo, men det er klart; mannen min deltar jo som regel i dette han også, så vi deler litt på det. MEN han (mannen) er trøttere nå enn når han jobbet :D Hender han sovner litt etter at jeg kommer hjem på ettermiddagene.

Skrevet

Det er derfor jeg går ut i jobb når han skal ha perm...Viktig at pappan får opplevelse av hvordan det er å ha ansvaret og det er alt for lett å gi ungen til mor når hun er der. Egentlig er jo dette din ferie :) La ham være alene med barnet og gjør noe avslappende og morsomt! Det har dere sikkert godt av begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...