Gå til innhold

Oktober: hva forventers av far i pappapermen????


nuni

Anbefalte innlegg

samboer har pappaperm og jeg jobber bare 1-2 dager i uka, ca 5 timer pr dag. Når jeg da kommer hjem blir babyen overlatt til meg, og han er utslitt! så da skal han sove og gjøre litt av sine ting.Men når han jobbet, måtte han få sove om morningen, og etter jobb måtte han også sove... Nå virker det som om han ser på permen som ferie! blir så irritert! greit at han ikke skal leke alenefar, men litt kan han jo gjøre! han gidder aldri stå opp om morningen med babyen, og sjelden tar han en tur alene, jeg må alltid være med. føler meg helt utbrent jeg!

hva gjør deres i pappapermen,????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så fryktelig synd på disse pappaene, de er så fryktelig slitne hele tiden. De tenker ikke på at vi kanskje er slitne, neida, vi er supermammaer vi, kan ikke bli trøtte og slitne, vi er lagd sånn vi.

Nei, det er bare å gi de et spark i ræva, så de skikkelig merker det;)

Her begynner pappapermen 24 august, skal bli spennende å se hva min samboer tror en pappaperm er. Sove lenge og bare slappe av vil jeg tro;)

Vi får holde hverandre oppdaterte, blir spennende å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så kjent så kjent ut ja.... Det er synd på pappaene, og en sjelden gang når vi får gå på handletur eller kafè alene noen minutter så er det VI som får dårlig samvittighet og må gi mennene MINST resten av kvelden fri og at de kan sove leeeeeeeeenge neste morning siden de var så flink akkurat DEN ENE LILLE STUNDEN...

 

Hvorfor er det sånn?????????????????????????????????????????

 

Om jeg spør min mann om å hjelpe med noe så får jeg ofte spørsmålet tilbake, "jamen hva skal du gjøre da?" Må JEG gjøre noe HELE tiden.... Kan ikke JEG og bare få gjøre INGENTING AV OG TIL!!!???

 

Ha-ha-ha, kjenner temaet her blusset opp litt innesperrede følelser ja!!!

 

 

Men jeg er faktisk 85% fornøyd, får se positivt på det! Ett tips: Menn gjør som regel ingenting UOPPFORDRET, så da er det opp til OSS KVINNER å oppfordre og oppfordre og atter oppfordre om HVA som bør gjøres, NÅR det bør gjøres og gjerne HVORFOR ;) Menn er DÅRLIGE tankelesere.... Få det inn med teskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis er jeg i full jobb når han skal ut i pappaperm! da er det nok lettere å overlate ansvaret til ham også. var jeg deg ville jeg planlagt masse aktiviteter de dagene jeg ikke er på jobb - ta et kurs, gå på trening eller noe annet (tidkrevende) du har hatt lyst til å gjøre lenge...! når han har pappaperm er det klart at det er han som skal ha hovedansvaret mener nå jeg. Noen pappaer må det stilles krav til, noen må dessverre oppdras litt... Samtidig er det viktig at pappaen får lov til å gjøre ting på sin måte uten at mammaen blander seg inn for mye. Det er lettere når man ikke er hjemme samtidig! Kanskje det hjelper å lage en liste over hva som skal gjøres, og sette seg ned og diskutere hva det er realistisk å få gjort i løpet av en dag, og hvem som skal gjøre hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om jeg har vært veldig heldig med valg av far til mitt barn =) Det har ikke vært noe problem for han at jeg trener hunden vår en dag i uka, for da kommer jeg meg litt bort jeg og, som han sier.

Og har jeg trengt å sove lenge en dag, som han er hjemme, så får jeg det og.

Noen ganger lager han en handleliste, og sender meg alene til butikken for at jeg skal komme meg litt ut....

Men lykke til med alt, de forstår det vel når begge er ute i jobb, og kommer slitne hjem etter en hard dag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hjelpes meg for noen menn dere har!!!

Her er de på tur(er) hver dag, kommer hjem til middag, handlet inn mat og ryddet så best som han kan:) Han ser på det som verdens mest naturlige ting..

 

Nå ble jeg faktisk enda litt mere forelsket i ham:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...