Gå til innhold

JULEGAVETRÅD!!! Hihi:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er det virkelig på tide å lage en julegavetråd;)

Tips til gaver både til store og små, billig og dyrt!

Så kan vi få litt inspirasjon fra hverandre:)

- Tilbud fra MakeUpStore : 1 time med makeupartist for 495,- Pluss at man får med sminke for hele beløpet:) Perfekt gave til en god venninne f.eks.

- Bildekalender av ungene for 2008

- Konfekteske/kopper/forkle o.l. med personlig bilde på

- Gavekort på bokklubben.no for de som er medlem der, og er leseglade (jeg hadde blitt kjempeglad!)

- Personlige kurver med stæsj og god mat, tilpasset mottakeren

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhh jeg gleder meg sååå til jul:D:D

Hadde tenkt på kalender, men kanksje det blir noen ting med bilder på også til besteforeldre. Krus med bildet av både gullet og bestemor:D

Er skikkelig dårlig på å komme på ideer selv da, hehe. Så får satse på det blir masse knæsje forslag her;)

Skal forresten til fotograf i sept/okt så der har en vell kanskje noen gaver allerede....

Skrevet

Kjøper du julegaver til venninner for nesten 500 kroner?? Ja så god råd har ikke jeg at jeg kan bruke på mine gode venninner.

Skrevet

Har ikke så mange gode venner, hehe;)

Tenkte kun på en spesiell, ellers pleier jeg absolutt ikke det.

Men det var ikke mange forslag her altså!!!

Skrevet

Opp med denne:)

Kom med tips jenter!! :)

Skrevet

kopiert fra et tidliger innlegg her på dib. Genialt!

nå fortiden er det så poppulært å lage gips avtrykk som blir laget hos dyre forhandlere,,men her kommer en veldig lik og billig varian..

du begynner med å lage en trolldeig.

1 DEL SALT

2 DELER HVETEMEL

1 DEL VANN

1 SS. MATOLJE

bland alt sammen og deigen er klar.

ta hånden eller foten til babyen/barnet og trykk ned i deigen,,ta den forsiktig opp.

da vil du se avtrykket til barnet ditt.

kjøp gips og bland som det står på pakken,og hell oppi avtrykket.

hell opp til kanten av avtrykket og la det stå 1 døgn å tørke.

så drar du av trolldeigen og kaster den..da kommer gips avtrykket frem.

ta en tannbørste ol å børst over gipsfiguren for å få bort rester fra trolldeigen..kan også være at du må pusse litt på kantene for å få en finere overgang..da bruker du sandpapir.

så kjøper du lerret(kjempe billig på euro pris)

mal lerrete f.eks i hvit.

så velger du fargen på gips avtrykket f,eks rosa til jenter og blå til gutt.

da det er tørt bruker du super lim å fester gipsavtrykket på lerrete og la det stå et døgn.

avslutt med å dypp en malekost i i den fargen du brukte på figuren og bruk på kantene av lerrette og litt på lerrete..for å å ta opp den fargen du allerede har brukt.for å få et best mulig resultat tørker du av malingen på et papir og bare koster forsiktig over på de ulike plassene av lerrete.

utrolige fine å gi bort til besteforeldre,faddere,ha sm pynt på barnerommet osv.

Baas¤12pp¤kom frem lille spire

Skrevet

ååå supert :) i fjor laget jeg gavekurver så må finne på noe annet lurt i år, men hva? nei jeg har ikke peiling..

Skrevet

Jeg har allerede strikket ett fint sjal som jeg skal gi til moren min. Det er strikket etter en oppskrift fra husfliden og er veldig fin å bruke sammen med bunaden.

Ellers holder jeg på å strikke sokker til svigerinnen i opal crazy for hun har ønsket seg noen spreke sokker som hun kan bruke når hun er på fjellturer.

og så har jeg har planer om å strikke en bunad til min søsters datter for det har hun ønsket seg til henne.

Jeg syns det er greit å være tidlig ute, spesielt nå som jeg er gravid og ikke vet hvordan formen blir utover i svangerskapet.

Skrevet

Om en begynner tidlig, er det faktisk veldig kjekt å lage en egen kalender for 2008. Da printer en ut bilder, klipper og limer på en sånn ferdig trykt kalender, kostet 69 kr på en fotobutikk i fjor! Og svigermor ble bare SÅÅÅÅÅÅ glad!!

Ellers er hjemmelaga lys tingen!! Har kjøpt former som er flate, smelter stearin i forskjellige farver, og lager stjernelys av de. Vanskelig å forklare, men det er panduro som har formene, kostet knappe 100 kr for 8 former!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...