Gå til innhold

anbefaller aller og ta en liten titt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også en smule bekymret må jeg påstå. Det jeg "trøster" meg med er at en slik ordning ikke kan skje umiddelbart, og at den nok helst gjelder for de som har vært samboere/gifte. Her stakk barnefar før barnet ble født og han avlyser over halvparten av de gangene han skal være med barnet sitt.

Når det er sagt: jeg syns nesten at samfunnet begynner ¨å bli litt vell kontrollert. Alle barn er forskjellige, og hvordan skal en slik lov ta høyde for det??

Også sparer vel staten gode summer på en slik ordning i forhold til at en mister støtte som enslig ved 50/50!?

Skrevet

Jeg er ikke så veldig bekymret, men dette plager meg noe grusomt. Mange barn kan komme til å lide under uvettig samvær, og om far ikke ser dette og problemene det medfører, må jo mor frivillig gå ned i samvær. Betenkt er jeg vel heller til hele forslaget.

Skrevet

*måper* .. det er sjelden at det er bra for ett barn å få delt hjemmet slik:S

Skrevet

vi vet alle hvordan mange samværforeldre truer for og få det som de vil. "om ikke det blir sånn går jeg til retten for 50/50"

den har vi vel alle hørt.

hva gjør vi om loven blir endret? går inn i avtaller med far som vi ikke kan stå for, fordi vi er redde for en rettsak med 50/50 som utfall?

hva skjer med de pappaene som egentlig ikke har så lyst til og stille opp, men føler at de må i det minste ha vanlig samvær? kommer de til og gi opp og ikke være der i det hele tatt?

jeg kan ikke forstå hvordan dette er til fordel for barna.

så dette må jo skje i likestilligens navn og ikke for noe annet. å blir det likestilling? om "50/50" blir den nye vanlig samvær?

Skrevet

Ser ut til at alt dette har vært mer fokusert på foreldrer og økonomi enn på barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...