Gå til innhold

Dere med babyer på 3 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan deres babyer løfte hodet ved hjelp av armene i mageleie?

Tulla mi kan ikke fordra og ligge på magen, så blir dårlig med trening her gitt....:(

Vet den motoriske utviklingen er veldig individuell, men lurer nå likevel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småen liker heller ikke å ligge på magen, så frem til han var 2,5mnd så "trente" vi så å si aldri på mageleie. Men når han var 2,5mnd så måtte vi bare begynne "treningen".

La småen på magen mange ganger per dag, tok han opp eller snudde han over på rygg med en gang han ble urolig. (noen ganger ble det 10sek andre ganger flere min) Etterhvert så godtar han å ligge lenger og lenger på magen. Så han gjør fremskritt.

I dag (han er nå 3,5mnd) var første dagen han brukte hendene å reise seg med. Før har han bare hatt hendene under seg eller framom seg. Men i dag løftet han overkroppen og hode på strake armer.

Han er fremdeles ikke noe glad i å ligge på magen og går fort lei, men legger han ofte først ned på magen når han skal leke på gulvet, for så å snu han over på rygg når han er lei mageleie.

Skrevet

Trollungen min er 3 1/2 måned nå og "reiser" seg ikke opp på hendene...Han liker ikke å ligge på magen, blir helt krakilsk hvis jeg legger han på magen på babygym'en eller på saueskinnet...spreller og skriker, og gnir ansiktet sitt fort frem og tilbake på underlaget...

Så vi trener ikke på annen måte enn at jeg sitte-ligger i sofaen, junior på magen min...da løfter han hodet og overkroppen, men det blir jo litt juks da. Men tenker at det er bedre enn ingen trening i det hele tatt...

Skrevet

Vi har aldri - aldri - trent minsten her på magen. Men han er båret masse, masse i sjal, slynge og mei tai. Da han var 2 1/2 mnd la jeg ham på magen for å se hvor sterk han hadde blitt, og da ligger han fint på albuene sine og holder hodet høyt og lenge. Nå synes han det er OK å ligge bittelitt på magen innimellom, men det er lite enda. Han er 3 mnd. Blir tydeligvis (og som jeg visste i teorien) sterk i kroppen av å bli båret!

Skrevet

Min liker heller ikke å ligge på magen. Men har funnet ut at hvis jeg legger dyne eller teppe oppe på bordet, i stedet for gulvet, liker han det mye bedre. Sikkert fordi han kommer høyere og får mer oversikt. Har ikke blitt mye trening her, men han er veldig flink så lenge han ligger på bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...