Gå til innhold

Hjernerystelse??

*Emma & Mathias*spire i magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en tur ute igår kveld med noen venner, også møtte jeg på en jente som har sleng masse dritt om meg tidligere, og da klarte jeg ikke dy meg, og slang noe greier til henne, hun psyka, og slo meg ned :-/

Jeg rakk ikke å reagere, så gikk ned for full telling.. Har en real kul i panna idag, sinnsyke smerter i hode, og er kvalm.. Kan det være at jeg har fått en hjernerystelse?

Isåfall, er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok tatt en tur til legen! Huff, for en kjip opplevelse.....

Men du er sikker på at kvalmen og hodepinen ikke bare er fyllesyke da..?

Skrevet

kan jo vær en liten,hadde det engang,og da fikk jeg ikke lov til å sove..men det var ikke lett for jeg var knall trøtt!Du kan jo bare ringe legevakten da,bare for å høre hva dem sier:-)

Skrevet

Besvimte du? I så fall kan det hende du har fått en liten hjernerystelse. Er somregel ikke farlig, men lurt å ikke anstrenge deg for mye de nærmeste dagene. Det gjelder også lesing og tv-titting. Går somregel over av seg selv, men hvis du anstrenger deg mye, kan du få hodepine som varer lenge. Hvis du skulle bli mer kvalm, kaster opp, blir lyssky eller får veldig intens hodepine er det lurt å kontakte legevakten.

Skrevet

Det er ikke umulig.

Du bør kanskje ta en tlf til legevakten.

Stort sett er det vel ikek farlig sånn dagen etterpå.

Men mannen min fikk en skapdør i hodet en gang og svimte av.

Da fikk jeg beskjed fra legen å passe på at han ikke ble desorientert, vekke han innimellom å sjekke at jeg fikk fornuftige svar ol.

Men er hjernerystelsen kraftig bør du unngå tv, data og lesing..

Som sagt, ta en tlf du....

Skrevet

Tidligere idag kastet jeg opp bare jeg gikk to skritt, men har blitt litt bedre.. Nå er det egentlig bare hodepinen som er verst, litt småkvalm bare..

En smule svimmel om jeg beveger meg, men ikke noe svekket syn..

Jeg pleier ikke å bli noe særlig fyllesyk, så tror uvelheten skyldes slaget jeg fikk i natt.. Jeg skal drøye det over natten, og om jeg er like dårlig i mrg, så ringer jeg legen min og forhører meg..

Svimte ikke av da hun slo, men gikk rett i bakken.. Det kom så uforberedt, så jeg rakk ikke å blunke engang før hun slo, og hun stod på andre siden av bordet da jeg snakka til henne..

Makan til hissig kjerring, hehe...

Skrevet

Dersom du mistenker hjernerystelse, og det bør du jo gjøre etter et slag mot hodet og etterfølgend kvalme, skal du definitivt ikke se det an. Ring legevakten og hør hva de sier.

Skrevet

Dersom du ikke svimte av har du ikke fått hjernerystelse. Men hodepinen kan godt skyldes slaget du fikk, kvalmen kan komme av smerter. Bare ta det rolig og se det an til i morgen. Lykke til.

Skrevet

Dette er ikke medisinsk enighet om at man må ha bevissthetstap for å ha kunnet få en hjernerystelse.

En hjernerystelse er vanligvis farligst i 12-24 timer etter at den eventuelt inntraff, og det er dermed ren idioti å vente og se an ting. Det er ren idioti å ta medisinske råd fra oss også, dermed bør hun ringe legevakten.

Skrevet

Det er faktisk ikke sant.

Man kan ha hjernerystelse uten å ha svimt av.

Min mor fikk for noen år siden en alvorlig hjernerystelse uten å svime av, lå på overvåkningen og slikt.

Så det at du er kvalm, kastet opp og sterke hodesmerter synes jeg fortsatt at du skal kontakte legen.

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at noen klarer å sitte her å skrive innlegg og lese med en kraftig hjernerystelse.

Skrevet

Det er uvesentlig, ->>- har rett, hun bør ikke høre på oss, men kontakte legevakten.

Var ganske ekkelt med mannen min, han tenkte pluttselig ikke rasjonelt, skulel kjøre bil og greier, rota med hva han sa og slikt.

Og det flere timer etterpå.

Nei, slike ting tar man med leger, heller en tlf for mye enn en for lite, i alle fall om avgjørelsen tas etter å rådspørre seg her inne...

Beste rådet man kan få her er å spørre de som kan dette.

Man kan jo påstå å kunne ting man ikke har snøring på, og det skal ikke vektlegges...

Skrevet

Jef tviler i hvert fall på at hun klarer å få fatt i en lege i dette landet kl 00.45 som vil si noe annet enn at hun bør gå å hvile seg og heller se an situasjonen til i morgen.

Skrevet

Hmm, litt forvirra nå :-/ ringte kusinen min, hun er sykepleier og spurte henne.. Hun mente på at det ikke var nødvendig i det hele tatt å kontakte lege, men har søkt på nettet om hjernerystelse, og der står det overalt at man bør kontakte lege om man har de symptomene jeg har :-/

Usj, hater å ringe legevakta... Også står det at man bør holde seg hjemme fra jobb i minst 3 dager, og jeg som skal på opplæring i ny jobb i mrg...

Kan ikke bli sykemeldt nå... Er nok ikke snakk om en alvorlig hjernerystelse tror jeg, men føler at jeg har fått meg en trøkk.. Slo jo hodet i asfalten også, da hun slo til meg, så jeg har liksom kul både foran og bak..

Nei, uff, tror jeg skal ringe å forhøre meg jeg... Står jo også overalt man ikke skal være aleine om natten i starten, men har ingen til å være hos meg...

Takk for svar...

Skrevet

Dette hendte vel lørdag kveld, ikke sant? Da har det jo uansett gått 24 timer og kritiske fasen er dermed over. Nei, bare ta det med ro og få deg heller en god natt søvn nå. Det er nok av personer her inne som gjerne hauser opp en situasjon.

God natt, hilsen sykepleier.

Skrevet

Det er ikke noe verre enn en telefon, liksom. Antagelig sier de ikkeno' problem i det hele tatt, sov godt og ta en hodepinetablett i morra - men bedre føre var osv.

Skrevet

Skjedde i natt, så har gått rundt 24 timer kl 3 i natt...

Har tatt et gram paracet to ggr idag, uten effekt.. Men tror jeg bare skal legge meg, og håpe at det blir bedre til i mrg.. Hvis ikke, kan jeg ringe fastlegen min i mrg tidlig..

Men bør jeg holde meg unna tv o.l.? Kusinen min mente på at jeg ikke bør se på tv på iallefall et par dager..

Skrevet

Ring legevakten, spør der.

La de avgjøre om de vil se på deg eller ikke.

De kan sannsynligvis si om du har hjernerystelse eller ikke, og hva du i såfall bør gjøre i forhold til det.

Er bare en liten tlf det.

Skrevet

Skal vi se ...

legevakten har leger og slikt. Dem gidder du ikke ringe.

Kusinen din vet du hvem er og vet at hun er sykepleier. Hun kan du velge å høre på.

Noen vilt fremmede folk på nett, som for alt du vet kan være fjortenåringer med fritidsproblemer sier noe. Dem kan du velge å høre på.

Hva synes du selv?

Skrevet

Tar poenget ditt...

Men synes det er så ille å ringe legevakta, de spør og graver så veldig, og det tar 100 år å komme gjennom på telefon.. Da synes jeg det er bedre å ringe fastlegen på morgenen, og en alvorlig hjernerystelse er trolig ikke..

Hadde jeg hatt svekket syn, hukommelsestap og sånn, så hadde jeg vel følt det litt mer nødvendig å ringe akutt..

Ift til hvem jeg føler at jeg bør høre på, så vet jeg ikke.. Kusinen min er en slækk sykepleier, tar veldig lett på ting.. På nettsider står det de fleste steder at man bør kontakte lege, men da burde jeg vel egentlig gjort det allerede i natt, og det var ikke jeg i stand til.. Hadde så vondt, at jeg måtte rett i seng..

Bør vel kanskje følge kroppen, og dens signaler/magefølelsen... Jeg føler litt for å ringe, bare for tryggheten, men så har jeg også en følelse på at de ber meg komme inn for en sjekk, og det tror jeg ikke jeg orker.. Blir uvel, føler meg ikke helt sikker på å kjøre bil pga svimmelhet...

Tror jeg føler mest på å ringe fastlegen min i mrg tidlig..

Skrevet

Det er da bare å ringe, koster da ikke mye.

Om du må vente lenge, ikke så lenge som denne tråden her i alle fall.

Dumt å vente om det skulle være noe, litt sent det da....

Men, skal ikke mase om det mer her, jeg har sagt fjorten ganger i tråden her hva jeg synes du skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...