Gå til innhold

Forskjellig fastsetting av hvilken gravid-uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fulgt "kalenderen" her inne og hadde første dag i siste mens 01.05., og i følge BIM er jeg da 13. fullgått uker på førstkommende tirsdag. Var hos jordmor forrige uke, og hun talte den første uka som den nulte, slik at jeg nå er i den 12. uka. Men termin var nesten den samme, henholdsvis 07.02. og 06.02. Hva har dere andre fått høre, teller deres jordmor på denne måten? Hun fulgte den runde "kalenderen/terminfastsetteren" som jeg har sett at legen også har hatt. Er jeg snart fullgått 12 eller 13 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde første dag av siste mens 1.mai, finner jeg ut at du er 12+6 i dag.

I morra er du altså 13 fullgåtte uker, 13+0.

Tirsdag er du 13+1, og har da begynt på din 14. uke.

Håper du ble litt klokere..?

Skrevet

Det er veldig forvirrende med måten de teller her inne for alle andre steder teller de slik som hos jordmoren din.

Når de sier 13. uke her inne vil det si tiden fra du er 12+1 til du er 13+0. Det vil si at den 13. uken er uken fram til du er 13 fullgåtte uker.

Registrer deg inne på www.babyverden.no i tillegg så får du en litt bedre oversikt over uker og dager.

Skrevet

Jeg har også regnet som dere, dvs at jeg er i uke 13, og fullgåtte 13. uker i morgen. men jordmor sa at jeg var i uke 12, dvs at jeg ikke var 12 fullgått uker enda! Syns det var rart. jeg har skrevet opp alle ukene i filofaxen min, og den 40. uken er fullgått et par dager før termin. Dersom jeg følger jordmors tellemåte, så er jeg 41 uker + 2 dager ved termin, det kan vel umulig stemme??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...