:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 hvor mye hadde dere syntes at mannen deres skulle betale i bidrag om det ble slutt og han hadde vanlig samvær? og hvorfor syns du det du syns. bare litt nysjerig :-)
lille je Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Er vanlig samvær annenhver helg og en dag i uka?
lille je Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 To-tre tusen? Nei, jeg aaaaner ikke jeg. To tusen. Det får da vel holde?
Sjefsmegga Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Tja..vi hadde kommet til å ordnet dette sammen privat...vi har diskutert det...og han ville gjort det slik at han hadde fortsatt å betale på halve huslånet ( men huset hadde stått på meg alene)....pluss at han skulle dekt halvparten av reiser, klær og ting barna trenger utenom. Rettferdig løsning. Men nå er det neppe aktuelt heldigvis...hadde vært trist å bo der uten ham
AneB Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Betale halve huslånet mens huset står på deg alene? Enten må han jo være dum, eller så må dere også ha en avtale på hvordan du skal betale han tilbake? Bare nyskjerrig. Håper dere aldri kommer i den situasjonen.
-Hengebuksvinet- Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 om dere forstår. Hadde aldri villet blitt forsørget av mannen min om det ble slutt, hadde heller sett det som naturlig at han betalte noe som tilsvarte halvparten av det vi har i faste kostnader på barna. Så kunne han heller bruke pengene sine på å få bygd opp et godt hjem for barna hos seg, mens jeg gjorde det samme i mitt hjem. 1500, tenker jeg. Du har jo også barnetrygden som hovedforsørger.
Monajenten Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Pappaen til datteren min har vanlig samvær med henne, og betaler 1600,- i mnd. Det har jo forsåvidt ikke noe med synsing å gjøre, man går jo ut i fra inntekt.
Sjefsmegga Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Har sin forklaring...han har et hus selv også fra før.. Så han står ikke på bar bakke.. Vi får straks to fullt møblerte hus( skal flytte inn straks i uset vi har kjøpt), vi bor i det ene og bruker det andre som fritidsbolig. Uansett så måtte han ha betalt meg bidrag. Dette er noe vi har blitt enige om i fellskap. Det er en hake...dvs HVIS jeg skulle truffet en ny mann etter et brudd så hadde ikke ha kunne "kjøpt" seg inn... Huset skal kun være mitt og barnas. Nå er neppe dette aktuelt...men man vet jo aldri... Uansett dette er fordi han ønsker at barna skal slippe måtte flytte pga at jeg måtte ha kjøpt ut ham osv...
AneB Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Ja, da skjønner jeg jo litt bedre, og må si at jeg syns han er enten en stor person eller veldig dumsnill... Han har jo han ingenting han skulle sagt om hva du gjør med huset (lar evt ny mann kjøpe seg inn) så lenge det står bare på deg...?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 hehe... Det er jo bare en annen måte å si at det han skal betale i barnenidrag skal være lik halvparten av det hun betaler på gjelda i mnd. Ingen av oss som vet hvor stor gjeld de har heller, så ikke sikkert det er snakk om sååå mye penger:)
Sjefsmegga Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Han vet jeg holder det jeg lover. Såpass stoler vi på hverandre..vi er ikke bare et par men også bestevenner..og det vil vi alltid fortsette med å være uansett :-) For barnas del også..selv etter et brudd hvis det skulle skje.. Jeg har så stor tillitt til ham at han får adoptere min eldste :-)
AneB Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Nå skriver jo ugla at han i en sånn situasjon skulle betale halve lånet pluss halvparten av reiser og ting og tang til barna (bidrag). Sånn forstår i alle fall jeg det. Nei, ingen som vet hvor mye penger det er snakk om, jeg syns bare det hadde vært litt merkelig om eksen skulle betale halve lånet mitt. Aldri hørt om noen som gjør det sånn, så jeg ble bare veldig nysgjerrig.
-Hengebuksvinet- Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 En vi kjenner bor nå i en knøttliten leilighet i kjelleren til foreldrene, mens han betaler mesteparten av lånet til ekskona. Synes faktisk ikke dette er så snilt jeg, mer dumsnillt. Spes med tanke på at denne dama nesten ikke jobber, selv om barna er tenåringer. En ting er jo at du slipper å kjøpe han ut, veldig snill samboer du har, men jeg forstår ikke at han kan ta på seg og betale også fremtidige utgifter for deg etter et ev brudd. Hvorfor, liksom?
Sjefsmegga Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Det er ikke så ille...vi har kjøpt et eldre hus på landet..så lånet er ikke så ille. Jeg har også stått for innredninga på hans hus...lagt ned mye penger og tid der..så det er rettferdig begge veier..han er tross at nesten ferdig med det lånet tross alt..og siden jeg ikke har andel i det så gjør vi det på den måten. Når alt kommer til alt skal tross alt barna VÅRE arve oss...barn med annen mann skal jeg aldri ha uansett..har fått de barna jeg skal ha
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Aner ikke. Kan ikke se for meg at vi noensinne hadde blitt enige om at en av oss skulle se ungene bare annenhver helg og en dag i uka. No way. Den summen jeg sku' hatt for det er mer enn kona kan tjene.
Sjefsmegga Skrevet 29. juli 2007 #18 Skrevet 29. juli 2007 les litt lengre ned så skjønner du nok..han er IKKE dumsnill. Det er rasjonellt og fornuftig. Og rettferdig. Men er enig i at det tilfellet du nevner ikke er rettferdig. Det er en helt annen situasjon her...
AneB Skrevet 29. juli 2007 #19 Skrevet 29. juli 2007 Ja, da ser det jo litt annerledes ut enn det gjorde for meg i begynnelsen! Som sagt håper jeg dere aldri kommer i den sitasjonen at noe må deles. Og ikke for å være ekkel, men mammaen min trodde hun hadde et så flott forhold til pappaen min at han fikk adoptere min eldste bror. Mamma og pappa har vært skilt i 15 år, og har ikke snakket sammen de siste 10. Ting blir ofte annerledes enn man tror i en brudd-situasjon.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. juli 2007 #20 Skrevet 29. juli 2007 Kan heller ikke se for meg at vår samværsordning hadde blitt slik, og hadde den det og jeg hadde fått hovedomsorgen så hadde jeg faktisk ikke villet ta imot bidrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå