Gå til innhold

Hva forventer du av jobben din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er mange som syter om jobben sin, trives ikke, skal ha ny jobb osv.

Er det blitt sånn i dag at den dagen man ikke koser seg på jobb lenger er det bare å hoppe videre? Livet består av kjipe dager også, både i jobbsammenheng og i privatlivet. Har du en jobb hvor dere er flere ansatte, er det umulig å komme like godt overens med alle. Er det alltid jobben/kollegaen/sjefen sin feil at du ikke trives lenger? Er du en av dem som bare syter og ikke gjør noe med det selv? Kanskje på tide å gå litt i seg selv og tenke på hva DU kan gjøre for å trives bedre på jobb...

Jeg har selv både vært ansatt og sjef, og det er ikke bare bare å gjøre alle fornøyd. Alltid noen som er misfornøyd uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg ikke blir nedtrykt av kunder. Og at de øvre sjefene hører på meg når jeg sier jeg ikke har nok kapasitet til å være (i mitt tilfelle butikksjef)

Siden det er jeg som har "sytete" mest i dag følte jeg at jeg måtte svar. Jeg er ikke kresen, men dette går ikke i lengden.

Skrevet

Jeg tror at mange krever for mye i forhold til trivsel nå i dag. Jobben skal liksom gi en så mye tilbake i form av selvrealisering osv. Hvis en kjeder seg en dag, tenker en straks at man har feil jobb. Kanskje vi burde komme LITT tilbake til de gamle tankene om at det nettopp er en JOBB som skal gjøres. Man får jo betalt fordi man GIR noe, ikke bare for å få noe tilbake.

Men vi er forskjellige. Det er ikke alle som er like storforlangende. Mange har strevsomme jobber og krever ikke så mye.

Skrevet

Jeg siktet ikke til deg, har vært mange som har vært mindre fornøyd med jobben sine her inne i det siste.

Jeg synes at du har god selvinnsikt som sier at du ikke føler at du har kapasitet til å gjøre den jobben du har nå. Jeg er veldig nyskjerrig på hvilken type butikk du jobber i som får så mange hissige kundeklager? Hvilken bransje holder du til i? Klær, møbler osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...