Gå til innhold

Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er 7 uker på vei og leser at mange har vært på UL i uke 7 og i uke 8. Er dette noe dere spørr legen om fordi dere er engstelig eller bestiller dere time på privat klinikk? Har en SA bak meg så vil gjerne ha UL så tidlig som mulig bare for å roe meg litt.. Kan legen henvise meg hvis jeg ønsker dette? Kan noen hjelpe meg med dette?

darlingen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste går på privat UL, men det være du kan få ordinær siden du har mistet før. Du kan høre med legen din.

Skrevet

Eg var på ul i veke 9 fordi eg hadde hatt ein blødning. Med mindre det er noko gale (eller viss du har hatt fleire SA/MA) får du neppe ul "berre" for å roe deg ned, men det skadar jo ikkje å spørre legen din.

Ellers er det berre til å bestille time hos f.eks. Volvat, men då må du og betale for det.

Skrevet

Jeg var på volvat i uke 10 på egen hånd bare for å sjekke hjertelyd og at alt så bra ut.

Skrevet

Takk for svar. Skal høre med legen jeg... Hva koster det ev. på Volvat?

Skrevet

Da jeg snakket med en gynekolog her om dagen, sa han til meg at gravide får 2 ul i svangerskapet, en før uke 12 og en i uke 17-19. Personlig tror jeg han ikke visste helt hva han snakket om, jeg ble i alle fall ikke tilbudt noe ul før uke 12.....Men hvis du er bekymret tror jeg absolutt du får henvisning fra legen din, siden du har abortert tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...