Gå til innhold

Han sparker av seg dyna/teppet i senga:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kråler seg helt øverst i sengekanten! Må jeg begynne med nattpose da? Blir ikke det litt varmt med pysj, nattpose og evnt.dyne oppå der igjen? Men, må man så må man vel... Dessuten har jeg bare sett nattpose fra 6-24 mnd. Hmm...

3 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt nattpose, men da bare body under. Gjør ingenting om posen er lang. Men det jeg synes fungerer best akkurat nå, er klyper som jeg fester dyna til sprinklene. Uansett så sovner hun ikke før hun har fått lagt seg helt inn i det ene hjørnet med hodet, de vil ha det trangt som i mors mage.

Skrevet

H&M har billige, men ikke så pene nattposer fra nyfødt! Jeg kjøpte der da de koster 800 kr på baby shopp og 150 kr på hennes! det jeg gjør er at jeg har klippt av en boddy sånn til øverst på magen! ( min lille gutt ser litt femi ut men...hehe) også tar jeg posen utnpå! Og dyne oppå der igjen! da blir det ikke for mye klær! baby er 3 mnd!

Skrevet

min gutt har alltid sparket av sg dyne/tepper, så han får sove uten:) (sover med pysj) nå som det er så varmt ute er det ikke noe problem, kjenner på han om han er kald el varm, er han kald prøver jg å legge på han et teppe etter han har sovnet godt, men er sjelden han trenger.

hvis babyen din ikke kjennes kald ut så ville jg latt være å kjøpe nattpose:)

Skrevet

Hvis nattpose ville jeg hvertfall ikke hatt annet enn body under og et tynt teppe over. Ganske mye varme i nattposene, hvertfall den jeg har. Men her sparker gutten min av seg dyna (bruker ikke nattposen). Han er ikke kald, så da går det fint.

Skrevet

Takk for tips:)

Får se hva jeg finner i butikken i morgen da. For noe må gjøres! Dessuten... Han ligger på lammeskinn, og i sta "ferska" jeg han med skinnet over hodet sitt! *hjelp*

Her må det spennes fast! :P

Skrevet

Lillegutt sparker også av seg dyna, noen ganger, og legger seg på tvers øverst ved hodegjerdet. Men jeg lar han bare gjøre det. Gjør ingenting, han blir ikke så kald så :)

Skrevet

Jeg har gitt opp kampen med dyna jeg.....han får sove uten. Han er veldig varm av seg og soverommet vårt er ganske varmt nå.

Hvis jeg synes han virker kald, legger jeg over dyna når han har sovna.

Skrevet

hva med å sove på vanlig laken han IKKE kan legge over seg?? Har ikke veldig sans for disse babysafene jeg da..føler de er tvangstrøye. At de blir tvunget til å sove i en fast stilling. Ville heller satset på body og sånn sovedrakt, med kun et teppe over seg. Nattdressene er ganske varme, så det blir nok for varmt skal du ha dyne i tillegg...og da med nattdress har han ikke mulighet til å sparke dyna av seg hvis det blir for varmt. Men for all del...ikke pysj under nattdressen.

Skrevet

Hva med å kjøpe en god pysj i ubehandlet ull? den er varmeregulerende slik at om barnet sparker av seg dyna så blir det ihvertfall ikke kaldt. Min på 18 mnd bruker ullpysjen sine hele året han (ligger kanskje i bare bleie og body om det er tropenetter... men det har vi ikke hatt enda i år...) Nøstebarn sin pysj i ullfrotte er kjemepegod i allefall.

Skrevet

Det er ingen tvangstrøye, men mer en sovepose der man har armene utenfor.Kanskje forskjell på de man knyter fast, men de selges vel ikke lengre?

Skrevet

Takk for fine svar:)

Får se hva jeg finner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...