Piri Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 være seg caps eller hatt? Jenter og damer tar aldri av seg hverken ditt eller dattt. De sitter med sine hatter i kirken og spiser endatil med hanskene på! Står jo til antrekket! Men gjør det ikke det hos en 10 åring som er en fullstendig kopi av en eller annen rapper? Eller en eldre mann i dress? "Det er vanlig folkeskikk" er vel det eneste som forsvarer forskjellen, men er det ikke litt feil? Måtte forklare en liten rapper hvorfor han måtte ta av seg capsen ved matbordet mens venninna fikk beholde bandanaen på..... Fy, så sinna han ble! Og jeg vil faktisk si meg enig med ham.........
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Klart det er urettferdig. Skikk og bruk er til stadighet det. Vil tro det hele stammer fra tider hvor man var mer bibeltro. Det står definitivt i bibelen at kvinner skal dekke hodet til, og jeg lurer på om det ikke også finnes en snodig formulering om menns hodeplagg - tror jødene bruker no' fra GT til å argumentere for kalotten, mens kristne har brukt det samme til å argumentere for barhodethet. Men ska'kke si det for sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå