Gå til innhold

Lurer på dette med rengjøring av flasker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at dette kanskje er banalt, men er virkelig "grønn" på området baby:)

Har lest på en innkjøpsliste at en bør kjøpe sterilisator? Ehhh, hva er det? Må flaskene behandles på noen spesiell måte? Naive meg trodde det holdt å putte disse i oppvaskmaskinen, men det er altså feil?

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å kjøpe sterilisator. Når sønnen min var baby putta jeg bare flaskene i en kjele kokende vann noen minutter. Oppvaskmaskin går sikkert også greit. Innkjøpslistene kommer stort sett fra butikker som setter opp mye for å selge - ingen er så kjøpevillige som nybakte mødre :-) TItta i en katalog her en dag. Utrolig hvor mange ting jeg ikke visste jeg trengte. He, he.... Kok flaskene på "gammeldags" måte. Holder i massevis :-)

Skrevet

Å ja, det er ikke verre altså:)

Enig i at det står veldig mye i disse listene og etter å ha vært noen runder i barneutstyrsbutikker kan jeg ikke si annet en at det er en "jungel" der ute. Vareutvalget er jo enormt og det er helt vanvittig hvor mye småtteri som kan kjøpes. Prøver å styre unna unødvendige ting, hater å ha skuffer og skap fulle (minimalist). Men samtidig ønsker en jo å kjøpe de tingene som gjør hverdagen lettere. Tenkte å kjøpe basic tingene før fødsel og heller ønske oss ting i julegave, dersom vi ikke kan/ønsker å leve uten reiseseng, vippestol, babycall, babysafe, lekegrind, ammepute osv.

Skrevet

Det er utrolig hvor mye utstyr en baby liksom "krever", og dette er mest indistriskapt kjøpepress. Vi klarer oss vel fint uten mange av disse greiene. Minimalist jeg også, får helt hetta når jeg tenker på alt jeg må kjøpe til babyen min! Unngår det mest og vil kun kjøpe det absolutt nødvendigste. Ang flasker, koke på gammeldagsmåte i 10 min, det sterilserer. Det eneste du trenger da er en STOR kjele og litt strøm da.( men ammer du trenger du jo ikke å gi flaske:), slipper den oppvasken og oppvarming av flaskemelk)

Skrevet

Takk for svar! Får satse på den gode gammeldagse måten jeg da, dersom jeg ikke skal/får til å amme. (bruker medisiner og det er ennå ikke bestemt om amming da er bedre, enn ikke amming, men de "lærde" jobber med saken)

Skrevet

Jepp som de andre sier.Kok i kjele so de gjorde før.

Kjekt å ha noen flasker på lur i tileflle man skal ut uten barnet eller få rproblemer med ammingen.

Og enig med dere ang alt utstyr de skal prakke på oss i dag. Skal kun ha det nødvendigste!Babyen vokser jo raskt fra disse unødvendige tingene likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...