Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hei. Mannen her er ikke helt klar for barn ennå. Og ser helst at jeg bruker prevensjon (noe jeg da selfølgelig skjønner godt) Men jeg får ikke lov av legen å bruke hormonell prevensjon, og kobberspiral får jeg ikke før jeg har født et barn... Derfor har vi til nå hoppet av i svingen (i 1,5 år) og det har gått bra. Men jeg kjenner jeg har veldig lyst å bli gravid nå og vet jo at svingen er uhyre usikker. Nå har jeg sagt til sambo at han har 3 valg (egentlig bare 2 realistiske om han vil fortsatt være min sambo...) 1. Vi ikke har sex før vi bestemmer oss for å bli foreldre (ikke aktuelt som dere sikkert forstår..?) 2. Vi bruker kondom ved sex 3. Vi har sex uten beskyttelse og kjører løpet fult ut. Jeg er lei av å kose oss usikkert når han virker noe usikker hver mnd når han spør om mensen har kommet... Hva er deres synspunkter? Takk for at du orket å lese! Klem
J@h@ Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Jeg tror nok jeg bare hadde sagt kondom eller ingenting. At du er veldig redd for hoppe av i svingen kan komme til å feile og at du ikke ønsker at han skal bli presset. Få det til å høres ut som du egentlig tenker på hans ønske. Men at du gjerne kjører løpet fullt ut hvis han vil være med på det.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 hva med kondom? og eventuelt høre med han om når han har lyst på barn? Hvis du har veeldig lyst på barn, så må dere jo finne en mellom ting synes jeg da. Og det viktigste er jo at du har det bra med han!!!
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Jeg syns at det er helt ok at du ber ham bruke kondom dersom han ønsker å ha sex. MEN du kan virkelig ikke gi han det tredje alternativet! du kan ikke tvinge han til å få barn dersom han ikke er klar for det. Det er en utrolig stor beslutning å ta, og dere må begge være 100 % klare for det før dere tar det endelige skrittet. Ærlig talt. Har du virkelig selvlyst å få beby med en som faktisk ikke ønsker det selv enda?????Nei det tror jeg ikke. Har sett mange som ender opp som alenemødre på den måten der. Syns dere skal ha en alvorsprat om når han kunne tenkt seg å få barn en gang? er det i nærmeste fremtid eller mange år ? Det er viktig at man har noenlunde like mål i livet dersom et forhold sal fungere. Tror dere trenger en onklig prat sammen. Lykke til = )
Ina25♥med gull i magen Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Hei glajent@ Synes ikke du er urettferdig i det i hele tatt jeg. Er ikke bare ditt ansvar å sørge for prevensjon! Men har inntrykk av at gutter flest begynner å surmule hvis det blir snakk om kondom;) (min gutt gjør hvertfall det!) Men, dette er selvsagt noe man må bli enige om. Og, det er jo greit å få klarhet i hva han egentlig vil? Siden dere har har hatt ubeskyttet sex i 1,5 år - er han kanskje litt klar likevel? For vil man ikke ha barn, skjønner vel de fleste at man må bruke en form for prevensjon? Lykke til - og krysser fingrene for at han blir klar snart:)
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2007 Vi har snakket om det tidligere, når vi ønsker barn.. Men han kan ikke gi meg et skikkelgi svar på det. Kanskje om 1 mnd kanskje 10 år.. (noe han vet ikke er akutelt da jeg SKAL ha barn før fylte 30 (som forøvrig kun er 6 år til... Jeg har foreslått kondom.. Men han er tvilende til dette og.. Og forresten har vi kun hatt sex 1-2 ganger i mnd de siste mnd.. og det er jo ALT forlite.. Etter jeg måtte slutte på pilla har jeg virkelig skjønnt hvor deilig sex er og jeg blir jo kåt på han! hehe.. Vi har det faktisk bedre enn på lange lange tider nå. Og han vet jeg gjerne ønsker meg et barn nå, i dag når jeg sa dette til han spurte han meg om jeg følte meg klar for å bli mor nå og da sa jeg jo selvfølgelig ja... =)
-Lane- Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har ei venninne som ikke kan/bør/vil bruke hormonell prevensjon og ho har kobberspiral selv om ho ikke har født noen barn. Kanskje du kan undersøke med en annen lege? Lykke til - håper han blir klar for baby snart
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2007 nikoline med en prins i magen : Det er ikke ment som noe press fra min side, for han vet at jeg ikke ønsker barn med han om ikke han ønsker det selv. Men han er av en sånn type at han ikke kan gjøre noe før alt er kalkulert og tenket på ut til minste detalj og selv et lite kjøp kan ta månedsvis å tenke på. Vi har snakket om barn og jeg har sagt når jeg kunne tenke meg det (innen 2-3 år) Og derfor ønsker jeg ikke ubeskyttet sex fordi det kan komme et barn som ikke er 100%ønsket fra hans side..
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2007 Jeg vet at gynekologene her jeg bor helst ikke vil sette inn spiral til de som ikke har født/vært gravide.. Har jobbet litt på gyn avd.. Så jeg tror ikke det er mye vits å snakke med legen. Har byttet fastlege siden sist og denne er nyutdannet og jeg skulle derfor uansett blitt videresendt gyn for spiral..
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 oj håper ikke jeg virket frekt her. Jeg mener at dersom han virker som han er nesten klar for barn, så vil det ikke ta lang tid før han blir det. Si at du vil bruke kondom en stund men at du kunne tenke deg baby snart. jeg tipper at dersom han får litt tid til å venne seg til tanken, kommer han også til å få lyst på barn snart. Lykke til igjen = )
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2007 Takk for det nikoline med en prins i magen! Jeg synes ikke du viket frekk nei, men trodde kansje jeg hadde skrevet utydelig og derfor svarte som jeg gjorde! Så Var ikke meningen å virke hårsår! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå