Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Bare lurer jeg på hvor mange som svever eller om det er mange med bakkekontakt. Status= penger, hus, dyre ting, merkeklær, ny bil, produkter på egenplei etc. Føler det blir bare flere og flere som tenker status og menneskeligeverdier blir glemt bort på veien. Jeg mener at menneskeligeverdier er det viktigst som finnest, og ting er bare ting. Desverre er det ikke så mange som tenker slik lengre, føler jeg. Hmm...
prekæs Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Mener vel egentlig at definisjonen på et statusmenneske er ganske utflytende. Mener også at snobber finnes i alle samfunnslag. Om jeg kler ungen min i lacoste, er det en sak mellom meg og min lommebok, men føler vel at de gangene det skjer, er det mange som kommenterer det og har vondt av det. Understreker at jeg handler alle steder fra HM til fretex og merkebutikker. Mest Fretex til meg selv:)
Sjefsmegga Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 hehe...har 2 eldre hus...og to biler fra slutten av 90-tallet...handler på H&M, Cubus, Kappahl og Lindex for det meste...knis....
Ikkelektuell Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Bare for å nevne det; produkter til egenpleie har ikke nødvendigvis noe med ønske om høy status å gjøre. Om jeg har baderomsskapene stappa fulle av kremer fra Matis så er det liksom bare jeg og fyren jeg bor sammen med som får nyte det synet, og han er temmelig på det rene med hva slags "status" jeg har. *knegg* Egenpleie er for øvrig noe man gjør for egen del - det ligger i ordet. En digresjon, dette, men vi er da tross alt på kranglesiden.
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Fint lite opptatt av noen av tingene du nevner, men det er da heller ikke det som gir status i de miljøene jeg hovedsaklig vanker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå