Gå til innhold

Atopisk eksem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har barn med atopisk eksem som er hardt rammet for tiden? Hun klør og klør. Må på apoteket å få noe klødempende i morgen. Hun ser jo ut som en gammel dame på hendene. Smører henne med Aderma flere ganger daglig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd Locobase Repair den er den som tar det hos oss veeeeldig god krem

Skrevet

Ok. Skal kjøpe den i morgen. Bruker du noe for å dempe kløen? Det er det som er problemet nå. Hun klør og klorer seg opp.

Skrevet

har ikke brukt noe klødempende enda for hun er så liten (10 mnd), men kanskje Aurax kan hjelpe en stund??

Skrevet

Ja, jeg kan høre med dem på apoteket i morgen. Noe må ihvertfall gjøres!

Skrevet

Bruker du ikke cortison? for å fjerne utslettet og kløen...?

Skrevet

Fikk ikke noe kortison av legen. Han ville ikke ta allergitest heller. Har kjøpt 1% på Apoteket, men jeg vet ikke om det virker så bra. Er usikker om jeg kan bruke dem når hun har så mye sår også...

Skrevet

Det er viktigere bruke cortison for å forhindre sår, sår kan utvikle seg til infeksjoner og brennkopper, og det er fryktelig plagsomt for de små og risikoen for å få hudskader av sår er større enn å få hudskader av cortison. Sønnen min har hatt atopisk eksem siden han var spedbarn og vi har oppfølgning på Ullevåll(han er 3.5år). Vi bruker fortsatt locoid som er et mildt steroid, det funker det... smør 2 ganger daglig frem til utslettet er borte, etterfulgt av tykt lag med fuktighetskrem 10min etter. trapp ned med cortison annenhver dag- 2 ganger i uka- og videre til null.. jeg ville sjekket med en annen lege om du må bruke noe bakteriedrepende middel i tillegg til cortison siden hun har sår og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...