lillemor og lillebror Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hun har ikke målt på meg enda....
J@h@ Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 ødem er vann i kroppen. Det ser man om man svulmer opp i hendene eller føttene, særlig anklene. Hvis du er veldig opphovnet trykker legen deg f.eks oppover leggen for å se hvor ødemet stopper. Ved ødem etterlater et trykk et lite hulrom og legen ser også på hvor lang tid det tar før dette fyller seg inn og huden får sin naturlige farge tilbake. Håper dette hjelper litt.
Tussa og Sofie Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Hva mener du med at han skal måle ødem? Tenker du på beina dine? Normalt "måles" ikke det på noen spesiell måte tror jeg. Det blir en klinisk vurdering ifht å se og kjenne/trykke for å få en ide om det er lite/moderat/mye. Det er ihvertfall hva jeg er vant til, men kanskje noen andre vet om noe jeg ikke vet ;o)
pandabjørn Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 jm mi spurte meg sist uke om jeg var hoven og jeg sa jeg var litt hoven ved ankelen og hun skrev da ødem 1...tror ikke de måler så nøye akkurat de ser sånn ca om det er ødem 1-2 eller 3......
lillemor og lillebror Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2007 Lurte på om jeg var litt oppsvulmet i føttene, men er sikkert bare for det er varmt og jeg har vært i mye aktivitet...
PrincessElisabeth Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 husker legen min spurte meg om det, jeg hadde enormt mye, men ingenting av det som ble målt, han tok bare fra det jeg sa. Så vet at det ikke ble nedskrevet halvparten av det jeg hadde. hadde 2-3 på slutten, men da jeg kom inn på føden sa de at hadde det vært 4 hadde jeg hatt det:P Fikk svangerskapsforgiftning den siste uka og etter fødselen så regnet jeg ut at jeg hadde minst 8l vann i kroppen:O vesla veide i underkant av 3 kg, morkaka 500g og toppen 2 l fostervann og jeg gikk ned 14kg den første uka
Blue Lady Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 hehe min lege og jordmora mi spør meg om jeg har vann i kroppen. Så sier jeg på en skala fra 0-4 hvor mye jeg har. Er andregangs så har opplevd det før så da stoler de vel på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå