Gå til innhold

Vi vil til Thailand, noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte på skravle og ble tipset om dette forumet så prøver her ejg!

Tenkte å reise, el lyst til å reise i februar-mars, helst utenom vinterferien pga pris ol.

Hvor anbefaler dere oss å reise? Familievennlig sted, det er det vel kanskje overalt i Thailand men.. Vi blir 3 familier m 5 barn fra 1 til 8 år

Vil helst ha leilighet, men i tilknytning til hotell, kanskje resort, men uansett nært shopping, restauranter og gjerne på stranden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne tråden jeg også. Noen som har noen tips??

Skrevet

koh samui er supert og har underholding og shopping for liten og stor. herlig strender også, men ikke bo på chaweng..

har bodd der i 2 år og anbefaler det sterkt :)))

Skrevet

Hei.

Vi skal til Phuket for andre gang nå i desember. Vi har med oss 4 barn fra 1 til 12 år. Sist gang bodde vi i nærheten av Kata Noi stranden. Ble litt avhengig av tuk-tuk (taxi) for å komme oss dit vi ville, så denne gangen har vi valgt å bo ved Karon stranden. Resorten vi skal bo i heter

Phuket Orchid resort. Virker som en bra palss for både barn og voksne. Har surfet en del på nettet, og resorten har fått gode anbefalinger av folk som har bodd der tidligere. Resorten er kun 50 m ifra stranden, shopping og resturanter.

Når det gjelder strendene er Kata stranden den beste etter min mening. På Kata Noi stranden er det mye bølger, og Karon stranden er ikke så langgrunn. Vi skal bo helt i enden av Karon stranden, så da er det ikke så langt til Kata Beach.

I phuket er det også MASSE å oppleve, både for store å små. Så jeg hadde gått for Phuket!!!

Skrevet

enig med verpe...

JEg fikk veldig sansen for Kata. Vært i Thailand tre ganger med typen... Noe for enhver smak... Fin strand, lite selgere, passe bølger, klart vann i motsetning til Patong, Turist vennlig men ikke slitsomt. Karon var litt for mye turistisert??? for min smak, men du kan fint finne svenske kjøttboller der hvis du liker det....

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var på Lamai Beach på Koh Samui i sommer med en på 10 mnd. Det er nært alt, shopping og strand. Vi bodde på Aloha Resort (leilighet) og Samui Sense Beach Resort (bungalow). De ligger begge ved strandkanten og det var rolig og fint (du hører ikke skrik og skrål fra barene på kvelds/nattestid). Det var dessuten veldig fine utearealer med basseng og rent og pent overalt. Ikke de billigste hotellene, men de billigste er jo heller ikke så bra for familier…

Har hørt at Koh Chang er enda finere enn Koh Samui (men sjekk værforholdene før du drar).

Generelt: Thailand er i og for seg ikke spesielt barnevennlig, foruten at det er mange fine strender og at thaiene er veldig glade i barn. Trafikken er crazy stort sett overalt (pass alltid på små og store!) og barnesikring i biler er det ingen som har hørt om…

Ta dessuten med dere barnemat på glass/ grøt og bleier (hvis det er noen av barna som trenger det). Det finnes jo selvfølgelig der nede, men det er overraskende dyrt! Et halvt glass barnemat der nede koster like mye som et stort glass hjemme, en bleiepakke (48 stk) koster 100 kroner (i alle fall på Koh Samui). I Norge får du jo en pakke med 33 bleier til 43 kroner.

Vil dere shoppe billig, så dra noen dager til Bangkok. Vær bare forberedt på at det er varmt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...